11 Ekim 2012 Perşembe

Limonlu-Kakaolu Kek (Ekmek Makinesinde)



Çok seviyorum Ekmek makinesi ile vakit geçirmeyi.Hele hamur yoğurmasına.Mutfaktaki en kıymetli oyuncağım diyebilirim.

Nefis ekmekler yaptığı gibi yine nefis kekler de pişirebiliyor..Ekmek makineniz varsa siz de mutlaka denemelisiniz.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 1 adet limonun rendesi
  • Yarım limon suyu
  • 2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri mikser ile 5 dk çırpın.
  • Kakao hariç diğer malzemeleri ekleyin bir kaç dk daha çırpın.
  • Karışımın yarısını ayrı bir kaba alın kakao ekleyin ve karıştırın.
  • Ekmek makinesinin haznesini tezgaha alın.
  • Önce limonlu karışımı ardından kakaolu karışımı ekleyin bıçak ile hafif desen verin.
  • Varsa kek programında yoksa fırınlama programında pişirin.
  • Fırınlama programı 1 saatlik bir program. 
  • Kek piştikten sonra hazneyi makineden çıkarın.Soğuduktan sonra dilimleyerek servis edin.



15 yorum :

  1. ellerine sağlık bahar'cım nefis görünüyor kekin.bende ekmek makinesi almak istiyorum seninkinin markası nedir?memnunsan ona bakayım.öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  2. kek nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ayy var makinemş Ne kadar iyi. Gece olmasa su an kalkip yapasim var. Elinize saglik olsun super super super..

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten harika... bende sık sık kek yapıyorum ama yaptığın kekin görüntüsü, kabarması muhteşem olmuş, ekmek makinası bende almak istiyorum. Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...




    YanıtlaSil
  5. Baharcım meraba ekmek makinasında kekin harika olmuş ellerine sağlık ..benimde var makinam ilk yaptığım ekmek çok güzel oldu 2.denemem foss ve bidaha tekrar kullanmadım uyguladığın tarifler varsa hem ekmek hem keklerde birkaç tarif paylaşırsan kullanmaya başlayayım tekrar yoksa rafa kaldırdım birdaha çıkarmamak üzere :)

    YanıtlaSil
  6. Hep denemek istemişimdir ekmek makinesinde kek,ama hala elim gitmiyor denemeye:)
    Görüntüye bakınca daha fazla beklemenin anlamı yok:)
    Ellerine sağlık canım.
    Hayırlı cumalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  7. hep fotoya bakıp da muhteşem diye yorum yazdığımda ne yani tadına mı baktında anladın diye takılır bana arkadaşlar ama ben bu kekin gerçekten muhteşem olduğunu buradan anlıyorum.. kıvamı belli fotolardan..

    YanıtlaSil
  8. yorum yazdım yaz idi
    kalemim gümüş idi
    daha yazacaktım ama bağlantım pek zayıf idi :)

    yazdıklarım bir türlü göndermeyi başaramayınca tellerim koptu :)

    kek muhteşem görünüyor buradan anlaşılıyor kıvamı

    YanıtlaSil
  9. sanırım benim de ekmek makinesi almam yakındır.
    kek nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık çok güzel olmuş...Bende aynen ekmek makinesi tutkunlarındanım .İlk çıktığı günden beridir kaç makine eskitip neler denemedim ki... ;)))

    YanıtlaSil
  11. makinem yok ama bu tarifini normalde deneyeceğim limon ve kakao bir arada bayılırım pek çok kişi yakıştırmıyor ama ben çok severim:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. Hemen denemem lazım şahane görünüyor kek,hiç ekmek makinasın da denemedim!Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Limon kokusu buraya kadar geldi. cnm ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. İnanın kekin dokusu öyle cezbedici ki, şu işlerim olmasa kalkıp yapasım geldi.
    Ellerinize sağlık
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. uzanıp bır dılım alasım geldı ellerıne sağlık

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.