13 Ağustos 2011 Cumartesi

Güveçte Zeytin yağlı Türlü


İftara özel bir tarif daha sizlere güveçte yaptık bu sefer türlüyü bakalım beğenecek misiniz?

Malzemeler:Kişi sayısına göre ayarlayın

  • Patlıcan
  • Patates
  • Havuç
  • Kabak
  • Haşlanmış taze fasulye
Sosu için:
  • Kuru soğan
  • Sarımsak
  • Domates
  • Tuz ot,pul biber,sivri biber,karabiber
  • Zeytin yağ
  • Domates salçası
  • Maggi Sofrito yemek harcı

Yapılışı:
  • Patlıcan,patates,kabak ve havuçları soyun ve küçük küçük doğrayın.Sırayla kızartın.
  • Yağlarını aldırmak için kağıt havlu üzerine alın.
  • Sos için kuru soğanı yemeklik doğrayın ve çok az zeytin yağında sarımsakla birlikte kavurun.
  • Domatesin kabuklarını soyun minik minik doğrayın.Sofrito yemek harcını ve baharatlarını ilave edin.
  • Sivri biberi iri iri kıyın içine atın.Domatesler yumuşayana kadar hafif pişirin.
  • Kızartmış olduğunuz sebzelerin üzerine sosu ekleyin hafif harmanlayın.Haşlanmış taze fasulyeyi ekleyin.
  • Tek kişilik güveçlere paylaştırın.
  • Üzerlerine gelecek kadar sıcak su ekleyin.
  • Alüminyum folyo ile kapatın ve önceden ısınmış fırında 10-15 dk kadar pişirin.

10 yorum :

  1. şu güveçlerin içinde soğan pişirsek ayrı bir tadı oluyor zaten..
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Elinize saglık. Güvecde pişen yemeyin tadı başkadır. Üstünde biberler çok güzel durmuşlar. Sanki oturmuş biberler.

    YanıtlaSil
  3. cok iyi bir fikir porsiyonluk güvecler, ellerine saglik arkadasim...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık...
    bayılırım güveç yemeklerine

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ustam ellerine sağlık.alıyorum listeme denenecek...tatlı sahurlar dilerim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. fotoğrafı görünce çiğdenmi yaptı acaba dedim ama okuyunca gördüm:))
    türlüyü çok severim bu şekilde denemedim ben bu kaplarımı daha çok tas kebabı için kullanıyordum . mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. Guvec alir almaz deneyecegim ilk tarif. Harika gorunuyor. Sebzeyi de cok severim

    YanıtlaSil
  8. Hiiim görüntü ve tarif mükemmel ellerinize saglik, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Sebzeler de kızarınca daha da güzel olur lezzeti canım ayrıca yarışmada hepinize başarılar diliyorum her tarif birbirinde güzel sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Canim ellerine emeklerine saglik hayirli aksamlar öptüm.♥♥♥

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.