1 Aralık 2016 Perşembe

Çiçek Poğaça



Merhaba Sevgili Dostlar,

Sıcacık puf puf bir hamur işi tarifi ile geldim.Deneyin sevdiklerinizle paylaşın.

Sevgiyle kalın.


Malzemeler:

  • 2 yumurta ( 1 tanesinin akı üzerine sürülecek)
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı oda ısısında yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket instant maya
  • 1 paket kabartma tozu Kent Boringer
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yeteri kadar un Kalecik Un

İç Malzemesi İçin: 


  • 250 gr Lor peyniri
  • Yarım demet maydanoz

Yapılışı:
  • Yumurta ve yoğurt oda ısısında ise derin bir kaba alın ve karıştırın.
  • Ilık sütü içerisine ekleyin karıştırmaya devam edin.
  • Kalan sıvı malzemeleri ekleyin.
  • Tuz ilave edin.
  • Un,kabartma tozu ve mayayı başka bir tarafta harmanlayın.
  • Yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • Üzerini nemli bir mutfak bezi ile kapatın ve sıcak bir ortamda mayalanması için beklemeye alın.
  • İç malzemesini hazırlayın.
  • Mayalanan hamurdan orta büyüklükte bezeler koparın ve ortasını açın.
  • Lor karışımından koyarak yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine koyun.
  • Üzerine şekil yapmak için elma dilimleyici kullandım.
  • Yumurta akı ve susam serpiştirin.( Ben kullanmadım hafif su sürdüm)
  • Tepside 30 dk mayalandırın.
  • 170 derece fırında pişirin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.