8 Eylül 2014 Pazartesi

Bezelyeli Dereotlu Pilav


Epey uzun bir aradan sonra kocaman bir Merhaba :)

Nasılsınız? Umarım iyisinizdir :)

Evimizi,sevdiklerimizi geride bırakarak yeni bir şehirde yeni bir hayata 'Merhaba' dedik.

İzmir'den İstanbul'a taşındık.

Uzun ve oldukça yorucu günleri geride bıraktık şükürler olsun.İş nedeni ile geldiğimiz bu şehre alışma dönemindeyiz. Alışırmıyız ? Şimdilik bir şey diyemiyorum,sadece şunu belirtmek istiyorum ki

İstanbul çok başka.

Resmen büyülüyor insanı.Umarım İstanbul bize, biz İstanbul'a bir an evvel alışırız.

Bloğumu,mutfağımı ve sizleri o kadar özledim ki :) Kaldığımız yerden en güzel şekilde başlıyoruz o halde :)

Sevgiyle kalın.



Malzemeler:
  • 2 su bardağı baldo pirinç
  • Yarım türk kahve fincanı sıvı yağ
  • 2-3 su bardağı sıcak su
  • 2 su bardağı Tukaş Bezelye
  • Tuz
  • 1 demet dere otu

Yapılışı:
  • Pirinci bir miktar tuz ile birlikte sıcak suda 15 dk bekletin ve sonra yıkayıp süzdürün.
  • Tencereye sıvı yağı ekleyin ve pirinçleri kavurun.
  • Tuz ilave edin.
  • Üzerine sıcak su ekleyin.
  • Bezelyeleri de ilave ederek kısık ateşte pilavı pişirin.
  • Dere otunu ince ince kıyın ve pişen pilavı üzerine serpiştirin.
  • Pilav pişerken kaşık ile karıştırmak yerine tencereyi hafifçe sallamayı tercih ediyorum aklınızda bulunsun.

4 yorum :

  1. Yeni eviniz hayırlı olsun Bahar Hanımcım

    YanıtlaSil
  2. İnsanoğlu herşeye alışıyor Baharcım, sağlıklı ve huzurlu olduktan sonra, alışırsın arkadaşım :)
    Bezelyeli pilavı sıklıkla yaparım, ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. değişik bir tada benziyor. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Bən yabancıyım, azeriyim, her sene Türkiyeye tatile gidiyorum. İstambulu da, İzmire de çok gezdim, dolaşdım. Bence bambaşga olan İzmirdi, çok sevdim onu, İstambul çok büyük və yorucu.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.