25 Nisan 2013 Perşembe

Çikolata Kaplı Kayısılı Kurabiye



Kurabiye yapmayı çok seviyorum.

Sanırım mutfakta sürekli bulunmasından ve mutfağa her giriş çıkışımda bir tane ağzıma atmaktan mutlu oluyorum.

Hele birde kurabiyeleri böyle çikolataya bulayınca lezzetine doyulmuyor.Artık 1-2-3 kaç tane gidiyor bilemiyorum:)

Geçenlerdeki arkadaş buluşmamız için hazırladığım Kayısılı Kurabiyeler.Mutlaka denemelisiniz.


Malzemeler:

  • 200 gr yumuşak margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Yarım su bardağı buğday nişastası
  • 1 su bardağı minik doğranmış kuru kayısı
  • 1 yemek kaşığı dolu dolu fındık ezmesi
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un

Üzeri için:
  • 3 paket bitter çikolata 

Yapılışı:
  • Derin bir kaba margarin,pudra şekeri,sıvı yağ ve fındık ezmesini alın.
  • Yoğurmaya başlayın.Nişasta,vanilya ve kabartma tozunu ekleyin.
  • Minik doğranmış kuru kayısıları ilave edin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek hamuru hazırlayın.
  • Hamurdan fındık yada ceviz büyüklüğünde koparın ve yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • 170 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.
  • Çikolatayı benmari usulü eritin.
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra çikolataya batırın ve soğuması için başka bir tepsiye dizin.
  • Çikolata kaplaması donduktan sonra servis edin.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

19 yorum :

  1. Bahar'cım ellerine sağlık kurabiyeler nefis görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. size muhteşem biri olduğunuzu söylemişmiydim başkada bir şey demiyorum siz hep kurabiye yapın

    YanıtlaSil
  3. size muhteşem biri olduğunuzu söylemişmiydim başkada bir şey demiyorum siz hep kurabiye yapın

    YanıtlaSil
  4. şahane olmuş kimbilir kaç tane yerim bundan ben o kadar seviyorum yanii
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. hayırlı cumalr canım..
    çokk lezzetli görünüyorlaar..
    ellerine sağğlık..
    :)sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Bahar, tabağı da tepsiyi de olduğu gibi alsam..Bir güzellik daha eklemişsin ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık Bahar Hanım. Yine muhteşem bir tarif....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. çok nefis görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. tek kelimeyle bayıdım görüntü muhteşemm keşke tarifleriniz daha detaylı ve fotolarla aşamalı olsun lütfen birde size sormak istedigim benim yaptığım kurabiyeler sizin yaptığınız kadar yuvarlak olmuyor pişerken yayılıyor sebebi nedir acaba bahar hnm tşklr.

    YanıtlaSil
  10. Sana baskı yapıcam Baharrrrr, bunların bir de tereyağlısını dene diye :) çok şık olmuşlar. elcazlarına sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık kayısıyı duyunca hemen geldim nefis bir kurabiş olmuş...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Görüntü iştah açıcı, ellerinize sağlık. İyi hafta sonları dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Canım bu nasıl tarif böyle ekrana elimi uzattım alasım geldi harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Kurabiyeye bir de çikolata eklenince iyice dayanılmaz olmuş,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Harika olmuşlar Baharcım...
    Ellerine sağlık nefis görünüyor...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Günaydın Baharcım,
    Ellerine sağlık canım, nefis olmuş kurabiyeler.
    Ben de senin gibi kurabiye yapmaya bayılıyorum :))
    Sunum da, kurabiyeler de çok güzel...
    Size afiyetler olsun canım,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım tarifi en kısa zamanda deneyeceğim ama sıvı yağ kafama takıldı bir çay kaşığımı yoksa çay bardağımı açıklarsan sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  18. çok güzel görünüyor. mutlaka deneyeceğim. :)elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  19. merhaba aynı sorun bende de oldu kurabiyelerim yayındı ve çikolata kaplayamadım :((( nerde hata yapıyoruz acaba? çikolata kaplayamadım dumduz oldular çünkü :(((

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.