22 Nisan 2013 Pazartesi

Ayçekirdekli Kurabiye



Güzel bir arkadaş grubum var.Aslında bir değil bir kaç grubum var.

Ama her hafta mutlaka toplandığımız keyifli hoş sohbet dolu vakitler geçirdiğimiz bir grubumuz var ki herkes ayrı hünerli.Hal böyle olunca yemek blogu yazan biri olarak farklı ve lezzetli tarifler ile çıkmam gerekiyor onların karşısına :)

Geçen hafta ki buluşmamızda herkes bir çeşit hazırlasın dedik ve Sevgili Nurhayat'ın evinde buluştuk.

Onun öncesi market alışverişi yaparken Bim'e yeni gelmiş bir ürün ile karşılaşınca hemen bir paket attım sepete.Ayıklanmış Ay çekirdeği.Aklıma hemen kıyır kıyır bol çekirdekli bir kurabiye geldi.

Kendimce çıkardım tezgahın üzerine bir kaç malzeme başladım kurabiye yapımına.Nefis lezzetli kurabiyeler çıktı ortaya.Mutlaka denemenizi öneririm.

Ay çekirdekli Kurabiye,Kayısılı Kurabiye ve her zaman olduğu gibi meşhur Muhammara da hazırlayarak götürdüm arkadaşlarıma.Kurabiyeler pek beğenildi.Durum böyle olunca tarifi sizlerle paylaşmak da şart oldu.

Keyif dolu bir hafta diliyorum.




Malzemeler:

  • 125 gr yumuşak margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Yarım limonun suyu
  • 1 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 su bardağı ayıklanmış ay çekirdeği 100 gr
  • 2-2,5 su bardağı un

Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı



Yapılışı:
  • Un ve ay çekirdekleri hariç bütün malzemeyi derin bir kaba alın.
  • Elinizle yoğurmaya başlayın.
  • Ay çekirdeklerini ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek hamuru hazırlayın.
  • Hamurdan ceviz yada fındık büyüklüğünde koparın ve yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • Üzerine yumurta sarısı sürün.
  • 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

6 yorum :

  1. Hımm Baharım kurabiyeler çok lezzetli görünüyor. Bol çekirdekli. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Benim bahsettiğim tarif daha farklı. Himm çok güzel olmuş gerçekten. Eline sağlık canım. Bunu da mutlaka deneyeceğim. Ölçüler vs çok güzel çünkü. :-)

    YanıtlaSil
  4. ee supermiş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. eee bende almıştım Bim den :) ama poğaça ya da ekmek yaparsam diyerekten ;) şimdi kurabiye olacaklar bundan eminim :)

    YanıtlaSil
  6. Nesrin Çerçioğlu 9 Temmuz 2013 Bugün tarifi yaptım.Çok güzel oldu.Denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.