15 Eylül 2013 Pazar

Lokum Kurabiye


Dün akşam Kuzenim,eşi ve çocukları ile birlikte akşam çayına geldiler.Dondurucuda hazır bir şeyler vardı ani gelen misafirler için.

Sadece yanına Etimek Tatlısı ve bu nefis Lokum Kurabiyeleri hazırladım.Mutlaka deneyin derim.

Mutlu Keyif Dolu Bir Hafta Olsun.


Malzemeler:

  • 125 gr yumuşak margarin
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı mısır nişastası
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı ince kıyılmış fındık
  • Un (yumuşak bir kıvam)

Yapılışı:
  • Derin bir kaba margarin,pudra şekeri ve sıvı yağı alın.
  • Yoğurmaya başlayın.
  • Un hariç diğer tüm malzemeleri de ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • Ceviz yada fındık büyüklüğünde koparın ve yuvarlayın.
  • 170 derece fırında çok hafif pişirin.
  • Üzerine pudra şekeri serpiştirin ve servis edin.



Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum :

  1. Mrhb. Nbr unuttum sanma seni takipteim kurabiye nefis örünüyor ilk firsatta deniyecem.kişlik tarifler veya derin dondurucuda saklanabiilecek hamur işleri tarufleri versen ne güzel olur sevilay ben neslihanin arkadasi.

    YanıtlaSil
  2. Mısır Nişastalı Kurabiyelere bayılıyorum. Her zamanki gibi nefis görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Görüntüsü nefis, eminim tadı da muhteşemdir. Bu tarz kurabiyelere ba-yı-lı-yo–rum! Tarif için teşekkürler tatlılar arşivime alıyorum hemen..

    YanıtlaSil
  4. Harika gozukuyorşş Gercekten lokum gibi.. Elinize saglik olsun..

    YanıtlaSil
  5. MasAllah
    seviyorum tarzini arkadasim inan elimi uzatip alasim geldi
    Rabbim daim eylesin basarilarini
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım lokum deyince koştum geldim bir tane aldım. çay bardakları harika Fatma anamızın bereket eli dimi. benimde evimde her daim duvar süsü olarak bulundururum inanarak faydasını hep görmüşümdür maaşAllah... evin berekeli olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Görüntü nefis tadı ise ... Denenecek tabii :)
    Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Merhaba

    Mısır nişastasını mutfağıma sokmuyorum. Buğday nişastasının keza daha masum olduğunu düşünüyorum. Aynı sonucu elde edebilir miyim sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Mısır nişastası kıvamını lokum gibi yapıyor ama buğday nişastası da kullanabilirsiniz.

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım gerçekten de lokum gibi olmuş...
    Sevgilerimle Baharcım bir tane aldım müsadenle...

    YanıtlaSil
  10. Misafirlerime yaptım bayıldılar elinize sağlık Bahar hanım paylaşımlarınız mükemmel bu arada ani gelen mşsafiler için dolapta hazır beklettiğiniz ikramları paylaşırsanız çok sevinirim☺

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.