13 Temmuz 2012 Cuma

Limonlu Sütlaç



Havalar iyice ısınmaya insanı bunaltmaya başladı.Yemek yeme isteği bile bırakmıyor kimi zaman.Ama buzdolabında her daim böyle hafif lezzetli şeyler aranılıyor bizim evde.Hatta yapıldığı gün tükeniyor.Bir,iki,üç derken tabaklar teker teker kayboluyor.Bu sefer limonun serinleten lezzetini ekleyerek hazırladım bu lezzetli kaseleri.Sütlaç'ı birde bu şekilde denemelisiniz.

Mutlu ve lezzet dolu bir hafta sonu diliyorum...

Malzemeler:

  • 5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1-5 su bardağı toz şeker
  • 2 paket vanilya
  • 2 adet limon kabuğu rendesi
  • 4 su bardağı su (pirinci haşlamak için)
  • 1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
  • 1 çay bardağı su
  • Tarçın

Yapılışı:
  • Tencereye pirinçleri alın üzerine 4 su bardağı su ekleyin ve orta ateşli ocakta pişmeye bırakın.
  • Pirinçler piştikten,suyunu iyice çektikten sonra üzerine 5 su bardağı süt ve toz şekeri ekleyin.
  • Kaynamaya başladıktan sonra altını kısın.
  • 2 paket vanilya ile limon kabuğu rendesini ekleyin.
  • 1 çay bardağı su ile nişastayı karıştırın nişasta tamamen erisin.
  • Ve yavaşça tencereye ekleyin.
  • Bu arada sürekli karıştırın topaklanmaması için.
  • 5 dk bu şekilde kaynadıktan sonra kaselere paylaştırın ve üzerine tarçın serpiştirin.

9 yorum :

  1. Ellerinize sağlık pekte güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. Limon aroması nefis olmuştur,sütlaç ta hiç denememiştim,ellerine sağlık,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  3. Her havad yenir hele de böyel sıcaklarda 1-2 tane yenir:-)
    Limonla da ilginç bir aroma olmuştur herhalde.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Baharcım sütlaca bayılırım,birde limon reyhası eklenince süper olmuş..Nefis görünüyor..tam bir yaz lezzeti olmuş..limonlu hiç denememiştim..şimdi birde böyle deneyeceğim..ellerine sağlık..sevgiler nurşen..

    YanıtlaSil
  5. bede sütlaç denemedim denersem böylesi olmalı ellerine sağlık....ferah ferah limon..sunum da süper kapları nerden aldın sonra süsleme için ne kullandın...sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. sunuma bayıldım canım.limon aromasını zaten çok severim.eminim sütlaçada çok yakışmıştır.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. hımm nefis görünüyor ellerine sağlık canım.... bi kitap da okudum mısır prensesi klopatra sütlü tatlıyı çok severmiş muhallebilerin üzerine limon suyu döktürürmüş... bideee kuru üzümlü muhallebi severmiş hala denemedim:(( sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. gerçekten çok merak ettim, denemeliyim, limon aromasına da bayılırım ayrıca. yaza da yakışır limonlu bi sütlaç, iyi gider...

    YanıtlaSil
  9. ÇOK SEVERİM CANIM..
    TURSİLİDE GÜLE GÜLE KULLAN...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.