6 Ekim 2011 Perşembe

Ispanaklı Börek (El açması)


El açması nefis bir ıspanak böreği.Bu börek den sonra diğer börekler yalancı börek gibi geliyor değil mi?Ispanaklı ve lor peynirli buyurun...

Malzemeler:Hamur için 2 mini fırın tepsisi ile

  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı su
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
İç harcı için:
  • 2 baş ıspanak
  • 1 büyük kuru soğan
  • 200 gr yağlı lor
Arasına sürmek için:
  • Sıvı yağ
Üzerine sürmek için:
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • su ve sıvı yağ
Hamuru açmak için:
  • Un ve nişasta karışımı

Yapılışı:
  • Hamur için sıvı malzemeleri bir kaba alın çırpın.
  • Yavaş yavaş un ilavesi ile yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • Hamuru 14 bezeye ayırın.
  • 7 tanesi 1 tepsi diğer 7 tanesi 2.tepsi için.
  • Ispanakları güzelce yıkayın doğrayın içerisine kuru soğanı yemeklik doğrayın.
  • Lor peynir ilave edin ve karıştırın.
  • Bezeleri tek tek bolca un ve nişastalı karışım ile açın.
  • Arasına bolca sıvı yağ sürün ıspanaklı iç harç koyun sarın.
  • Fırın tepsisine börekler birbirinin etrafını saracak şekilde sarın.
  • Bütün bezeleri bu şekilde tamamlayın.
  • Üzerine yumurta,sıvı yağ,su ve yoğurt ile karışım hazırlayın ve bolca sürün.
  • 190 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

28 yorum :

  1. Bahar'cım el açması böreğin yerini
    ne tutabilir ki...Ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ıımmmmmmm süperrr görünüyor eline sağlıkk
    elde açma böreklerin tadınada doyulmazzz
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem görünüyor. Ellerinize,emeğinize sağlık.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor canım ellerine sağlık.yalnız dikkatimi çekti kabartma tozu veya maya hamurda kullanılmıyormu...
    güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Hiiim olsada yesek diyorum, nefis bir görünüm, tadida muhtesem olduguna eminim, ellerine saglik canim,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. oy oy süper bir görüntü.. ben bir tepsi buraya alsam..

    YanıtlaSil
  7. Kıyır kıyır pek güzel gözüküyor..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Baharcigim al benden de o kadar...acma böregin yerini bisey tutmuyor...ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  9. El açması böreğin yerini hiç bir şey tutmaz. Hele de ıspanaklı el açması börekse dayanılmaz. Ellerine sağlık. Afiyetle

    YanıtlaSil
  10. aman Allah'ımmmm:))
    Baharcığım böreğin mükemmel görünüyor:)
    ellerine sağlık tatlımm:))

    YanıtlaSil
  11. Offfff baharcım, bu börek beni mest etti.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. İki baş ıspanak ne demek bahar? 1 kg yeterli olurmu?
    Nefis gözüküyor ellerine sağlık.Resmi gördük canımız çekti akşama yapıcam inş.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık..nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. ımmm süper olmuş döktürmüşsün yine
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. el açması börek Su doğmadan önce çok yapardım ama şimdi hamur yogur aç yap çok uzun gelıyor yapamam ki yaptırmaz daha dogrusu nasıl da güzel gorunuyor aslında benım tatlıyla hiç aram yoktur ama böreğe bayılırım bir de boyle güzel olunca hiç dayanamam ellerıne sağlık canım,afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  17. el açması börek Su doğmadan önce çok yapardım ama şimdi hamur yogur aç yap çok uzun gelıyor yapamam ki yaptırmaz daha dogrusu nasıl da güzel gorunuyor aslında benım tatlıyla hiç aram yoktur ama böreğe bayılırım bir de boyle güzel olunca hiç dayanamam ellerıne sağlık canım,afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  18. bayılırım ıspanaklı böreğe birde el açması off diyorum ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  19. Ispanağın en güzel hali bence. Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  20. bu börek yenmez mi hem ıspanaklı hem de açma börek
    ellerine sağlık Baharcım

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık baharcımm:)
    alsam olur mu bir dilim müsadenle:)
    nasılda güzel görünüyor çıtır çıtır:)
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. ahh ah, geldim ama rejim üzeri yutkuna yutkuna baktım fotoğraflara :)))

    YanıtlaSil
  23. Dün gece görmüştüm tarifini faceten şimdi burda:)) Ekrana yapışıp kalıyorum iki defadır.Ellerine,emeğine sağlık höppüdü yenmeli bu börek:)

    YanıtlaSil
  24. ooooh misler gibi kokusu buralara geldi valla ellerine sağlık : )

    YanıtlaSil
  25. en sevdiğim börek çeşididir ıspanaklı,hele bir de el açması olunca.. nefis! elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  26. görüntüsüylede tadıylada harika bir börek olmuş..ellerine sağlık..sanki tadına bakmışım gibi yazmışım ama fotoğraftan sanki damağıma lezzeti geldi..ellerine sağlık:))))))

    YanıtlaSil
  27. Canım, senin bu şahane börek tarifini ben dün yaptım.Süper oldu gerçekten.Tarif için tşk ediyorum.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.