8 Ocak 2011 Cumartesi

Patates Çorbası


Patatesi çok severiz ailece ama çorbasını hiç denememiştim.Nefis bir çorba oldu.İlk denemede istediğim kıvam ve lezzeti buldum.Bu soğuk kış günlerinde içinizi ısıtacak sıcacık bir tarif.


Malzemeler:
  • 5 adet küçük boy patates
  • 1 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 1 çay kaşığı tuzot
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • 5,5 su bardağı sıcak su
Üzeri için:
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Yapılışı:
  • Kuru soğanı zeytin yağ ile kavurun.
  • Üzerine un ilave edin hafif kavurun.
  • Sıcak suyu yavaş yavaş ilave edin ve çırpıcı ile sürekli karıştın.
  • Pürüzsüz bir kıvama gelince patatesleri ekleyin.Kaynamaya bırakın.
  • Patatesler pişince çorbayı blender dan geçirin.2 dk daha kaynadıktan sonra ocaktan alın.
  • Tuz,tuzot ve karabiber ekleyin.
  • Üzeri için tereyağını toz biber ile kızdırın ve çorbanın üzerine gezdirin.

    İyi pazarlar diliyorum hepinize...

    8 yorum :

    1. Çok hastayım,o çorbadan bir tabak
      yollarmısın sıcak sıcak ,canım çekti.

      YanıtlaSil
    2. çok lezzetli görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    3. Sevgili arkadaşlar PEMBE DÜŞBAHÇEMİZ 'in etkinlikleri ''baştan çıkaran lezzetler'' ile kaldığı yerden devam ediyor...

      Gerek görüntüsü gerek sunumu ile sizi mutlu eden baştan çıkartan lezzetleri bizlerle paylaşmanızı rica ediyoruz....


      Bunun için yapmanız gerekenler:
      5 ocak & 5 şubat tarihleri arasında içeriği tatlı olan kek,kurabiye,pasta, sütlü ve şerbetli tatlılarınızı blogunuz varsa blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini...
      Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını,fotosunu ve yaşadığınız şehiri pembedusbahcesi@gmail.com adresine bekliyoruz...

      YanıtlaSil
    4. Benim en sevdiğim çorbalardan bir tanesi,harika oluyor.Ellerinize sağlık...

      YanıtlaSil
    5. şahane bir çorbadır
      dışarısı çok soğuk üşüdüm keşke olsada içsem dedim :))
      afiyet bal olsun

      Ayrıca son zamanlarda evimi satmakla ilgilendiğimden çok fazla ziyaret yapamıyorum affola
      sevgiler

      YanıtlaSil
    6. Zeynep cim geçmiş olsun.
      Sana gönderiyorum.Şifa olsun.
      SEVGİLER

      YanıtlaSil
    7. Güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

      YanıtlaSil
    8. ellerinize sağlık çorba nefis görünüyor.

      YanıtlaSil

    Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
    Teşekkürler.