28 Ocak 2012 Cumartesi

Tavuklu Arpa Şehriye Salatası



Nefis,lezzetli bir salata.

Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı arpa şehriye
  • 1 adet (küçük) tavuk göğsü (haşlanmış)
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 1 su bardağı salatalık turşusu
  • Yarım demet dere otu
  • 4-5 dal marul yaprağı
  • Yarım demet maydanoz
  • Tuz,karabiber,pul biber
  • 1 yemek kaşığı dolu kuru nane
  • Zeytin yağ
  • Nar ekşisi,limon
  • 1 adet kuru soğan (yada taze soğan)

Yapılışı:
  • Arpa şehriyeyi makarna gibi haşlayın.
  • Dikkat edin çok çabuk haşlanıyor dağılmasın.
  • Suyunu süzün ve soğuk sudan geçirin.
  • Salata kasesine alın.
  • Üzerine mısır ve minik doğranmış salatalık turşusunu ekleyin.
  • Yeşillikleri yıkayın ve ince ince kıyın ekleyin.
  • Kuru soğan yada taze soğan ilave edin.
  • Haşlanmış tavuk etlerini elinizle ayırın ve salataya karıştırın.
  • Baharat,nar ekşisi,limon ve zeytin yağ ilave edin.
  • Bolca kuru nane ilave ederek hepsini karıştırın.
  • Salataların lezzetli olması için zeytin yağ ve limon ile baharatları karıştırın ve bolca koyun.

15 yorum :

  1. bu salata tam benlik olmuş ellerine sağlık.
    servis tabağına bayıldım:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım nefis bir tarif.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hıç yapmadım ama gecenlerde arkadas yaptı cok hoşuma gıttı.Ellerine saglık canım..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglık..bu salatayı cok duydum ama tatma ve yapma fırsatım olmadı..en kısa zamanda bende denemek istiyorum..

    YanıtlaSil
  5. çook lezzetli görünüyor tam bana göre ellrnze sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. offfff
    vitamin deposu
    ellerine sağlık canım
    :))))

    YanıtlaSil
  7. Çok hafif ve pratik bir tarif :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. salatadan öte yemek gibiydi baya doyurucuydu, şimdi merakla prenses tatlısını bekliyoruz sırası gelmesine az kaldı:))

    YanıtlaSil
  9. arkadaşta yemiştim çok lezzetli bir salata ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. bu arpa şehriyesinin salatası da makarnası da harika oluyor, bu da pek lezzetli olmuştur eminim. ellerine sağlık Bahar...

    YanıtlaSil
  11. salatada tavuğa bayılırım... ellerine sağlık... en kısa zamanda denicem..

    YanıtlaSil
  12. Servis tabagin kirilmasil syky tut cok güzel cünkü :-) Salata da harika canim...Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  13. Zaten cok severim arpa sehriye salatasini, baligin yanina hep yaparim buyuzden benimkinde tavuk olmuyor. Ilk kez sende yedim tavuklusunu ve bayildim Baharcim. Kuru biberli salatan ile bu salata tam benim damak zevkimdi arkadasim. Yapan, ikram eden ellerin dert gormesin. Opuyorum canim seni ve tatli kizini, gorusuruz :)

    YanıtlaSil
  14. Çok lezzetliydi ben iki tabak yedim hatta :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.