10 Ocak 2012 Salı

Portakallı Çaylı Kek

Kış mevsiminin en sevdiğim yanı,evde keyif yapmak.Mis gibi çay kokusu kek,kurabiye kokusu.Her zaman dediğim gibi en büyük zenginlik bunlar.Mutfakta duran kek fanusu her zaman dolu olacak.Kurabiye kavanozları masanın üzerinde içerisinde çeşit çeşit kurabiye olacak.Rabbime şükürler olsun bunca nimet karşısında.Dün kek yapmak için mutfağa girip malzemeleri yoklarken Elif 'aa anne kek mi yapıyorsun'demesiyle 'hadi gel sen yap bakalım' dedim.O kadar mutlu oldu ki anlatamam.Küçük bir sandalyeyi yanaştırdı mutfak tezgahına.Ben ekledim malzemeleri o çırptı.Uzun zamandır birlikte mutfağı karıştırmamıştık.Aklımızda portakallı,kakaolu bir kek vardı.Ama ben başladım mı bir şey yapmaya mutlaka aklıma bir şeyler gelir, ya eklerim ya değiştiririm tarifi.Tam karışım hazır derken Çay kurabiyeleri geldi aklıma,hadi dedim sade bir kek olmasın,bu da çaylı kek olsun,içerisine 2 tane Lipton bardak poşet çayı kesip döktüm tahta bir kaşık ile karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına boşalttık.Sonrası bekledik fırının etrafında durduk.Tamam dedim kendime,ilerideki blogger adayı da belli oldu.Benim kadar hevesli bir kızım olduğu için de çok şanslıyım sanırım.Bu bloga boşuna bu kadar emek vermiyorum ben:)Size de tavsiye ediyorum bu keki,evde varsa bir fıstığınız:)

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 portakalın rendesi
  • 1 portakalın suyu
  • 3 yemek kaşığı su
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2-2,5 su bardağı un
  • 2 tane Lipton bardak poşet çay (toz halde)
  • Ceviz (isteğe bağlı)

Yapılışı:
  • Yumurta ve toz şekeri mikser ile karıştırın.
  • Sıvı yağ,portakal suyu,rendesi,su ve vanilyayı ekleyin,karıştırın.
  • Un ve kabartma tozunu karıştırın.
  • Karışıma ekleyin ve mikser ile 1 dk daha çırpın.
  • En son 2 adet Lipton bardak poşet çayı kesip karışıma dökün.
  • Tahta bir kaşıkla hafifçe karıştırın ve tere yağı ile yağlanmış kek kalıbına boşaltın.
  • 160 derece fırında pişmeye bırakın.
  • Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın ve dilimleyin.
  • Servis ederken pudra şekeri ve tarçını karıştırıp üzerine eleyerek servis edebilirsiniz.

30 yorum :

  1. Çok güzel ellerinize sağlık çaylı denememiştim hiç merak ettim çok da lezzetli gözüküyor:))

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık mis gibi çayın yanında süper olur:))

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık gerçekten insan görünce hemen yapıp yemek istiyor

    YanıtlaSil
  4. prensesimiz kekden kek presnsesden güzel maşallah ikinizinde ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. süper bir kek olmuş, alttaki muffinlerde harika görünüyor, hepsi bol bol iltifatı hakediyor gerçekten, ellerinize emekleriniz sağlık. iyi akşamlar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK,NE GÜZEL GİDER ÇAYIN YANINDA..SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  7. yine her zamanki gibi döktürmüşsün baharcığım tabi bu kekin bu kadar güzel olmasının bir diğer sebebi de adaşım Elifin elinin değmesi olmuş şüphesiz sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bayılıyorum kız sana ;
    ellerine sağlık hepside birbirinden lezzetli görünüyor insanın gözünden önce gönlünü doyuruyorsun cicim.boşuna çıkmamışsın karşıma bak
    bu arada şahane bir eklentim var senin blog gibi beyazda yapılabiliyor.istersen görüşelim..

    YanıtlaSil
  9. Evet kış mevsimini bende severim aynen dediğin nedenlerden dolayı
    Her zamanki gibi muhteşem resimler ve tabii tarif ellerine saglık canım

    YanıtlaSil
  10. bende çok seviyorum çayın yanına yemesini ama olunca çok gidiyor:) çaylı farklı olmuştur fıstığın ve senin ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. canımm elifin ve senin ellerine sağlık..nefis bir kek olmuş..sevgiler

    YanıtlaSil
  12. çok güzel kabarmış sanki mis gibi kokusu burnuma geldii bu soğuk havalarda çay yanında süper olur:)

    YanıtlaSil
  13. Hızır gibisin Baharcım şimdi net başına geçmiş basit ama leziz kek tarifi bakınıyordum, akşam arkadaşıma gidicem tarif aranıyordum sağolasın:)

    YanıtlaSil
  14. Kek bütün mutfakların vazgeçilmezidir sizinkide enfes görünüyor elinize kolunuza sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. hiç çaylı kek yapmadım da kimse de yemedim de. Denemek lazım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  16. toz halde cayi hic denememistim.merak ettim.kizisinla da kolay gelsin mutfakta size.ellerinize saglik ikinizin de.sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.Mutfakta bir ufaklıkla çalışmak kadar zevkli bir şey daha yok sanırım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. minik aşçının ellerine saglık acaba kuru çay ağıza gelmiyomu sadece aromasımı oluyo

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Bahar,
    Ana-kız nefis bir kek ortaya çıkarmışsınız, ellerinize sağlık.
    Demleme çay ile hazırlanan kek duymuştum ama içine çay tanesi atılan kek görmemiştim, görsel olarak ve eminim tat olarak çay keke çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  20. şu anda mutfakta vakit geçirmeyi seviyorsam sebebi muhakkak annemdir:)mutfakta zaman geçirmeniz çok hoş:)
    en sevdiğim iki lezzet.
    görüntü süper daha ne diyeyim ellerin dert görmesin:)

    YanıtlaSil
  21. Mis gibi mis, ne de güzel kabarmış. Ellerinize sağlık:D

    YanıtlaSil
  22. tarifi okumadan önce haşhaş sandım o siyah noktacıları meğer çaymış

    çaylı kurabiye duydum ama keki ilk kez gördüm

    eee kurabiye olur da kek olmaz mı dimi ama :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  23. nefis görünüyor
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. nefis görünüyor
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize sağlık.. Nefis görünüyor.. Not ettim tarifi, yapacağım bende:)

    Çekilişime bekliyorum..:)
    http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

    YanıtlaSil
  26. Ellerinize sağlık.. Nefis görünüyor.. Not ettim tarifi, yapacağım bende:)

    Çekilişime bekliyorum..:)
    http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

    YanıtlaSil
  27. Mis kokulu anne kız keki olmuş:) Pek de güzel olmuş..

    Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. O portakal kokusu nasıl patlamıştır mutfakta .OYYY
    Ellerine sağlık
    Çok güzel görünüyorlar.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  29. hem çaylı hem portakallı daha neolsun mis gibi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  30. ellerinize sağlık anne kız neler başarmış süper bir kek olmuş
    afiyet olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.