31 Ocak 2012 Salı

Peynirli Puf Poğaça



Kış tam anlamıyla sarmış durumda her yeri,biz çıkaramasak da karın keyfini,en rahat şehirlerden bir tanesi olarak çok da anlamıyoruz kış mevsiminin gelip geçtiğini.Şunun şurasında ne kaldı ki bahara:)Bugünlerde en güzel yapılacak şey,sıcacık evinizde sevdiklerinizle birlikte geçireceğiz hoş vakitler olsun.Çayınız,kurabiyeniz,çörekleriniz eksik olmasın mutfağınızdan.Afiyetle kalın...
Hediye etkinliğimiz devam ediyor,yoğun ilginiz için çok teşekkürler,14 Şubat için bir sürpriz daha yapacağım ilerleyen günlerde,takipte kalın.

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 7-8 su bardağı un
İç malzemesi için:
  • Yağlı tulum loru
  • Maydanoz
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 tatlı kaşığı pekmez

Yapılışı:
  • Ilık su ve sütü yoğurma kabına alın.
  • Yaş mayayı ekleyin ve elinizle eritin.
  • Sıvı yağ,yoğurt,tuz ve toz şeker ekleyin iyice karıştırın.
  • Önce 1 su bardağı su ekleyin hamuru yoğurmaya başlayın.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • Hamuru ılık bir ortamda 3 saat kadar mayalanması için bekletin.
  • Mayalanma süresi önemli!
  • İç harç için lor peyniri ve ince kıyılmış maydanozu karıştırın.
  • Hamurdan mandalina büyüklüğünde koparın ve hafifçe açın.
  • Ortasına peynirli iç koyun ve bohça gibi katlayın.
  • Üzerine 1 yumurta sarısı ve pekmezi karıştırın sürün.
  • 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.

14 yorum :

  1. ne guzel gider bu soguk havalarda...:)
    harika gorunuyor!
    hemen not aliyorum,bende soyle yumusak yumusak pogaca yapmak istiyorum:D

    sevgiler canim

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir poğaça olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gorunuyor bahar hanımcımm puf puf :) ellerinize saglık ..

    YanıtlaSil
  4. bu soğuk günlerde en güzel şey sıcacık evimizde çaylarımızı yudumlamak ve yanında böyle güzel poğaçaların olması:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. yumuşacık görünüyor puf puf :) eminm lezzetide güzeldir ellernze sağlık..

    YanıtlaSil
  6. bende pofuduk pogça tarifi arayisi içerisindeyim, senikinide deneyeyim bi nasil olacak :)

    YanıtlaSil
  7. Baharcım ben bunlarıda mideye indirmiştim.Şimdi bu tarifi tambuğday unuyla deneyeceğim.sevgilerle

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben berlinden behice sayfanizi yeni kesfettim ve cok begendim elinize saglik cok güzel tarifleriniz var:). ben sabirsizlikla prenses tatlisinin tarifini bekliyorum cok güzel duruyorlar. lütfen en kisa zamanda onuda yayinlarmisiniz:)

    YanıtlaSil
  9. isanın bu soğuklarda gerçekten dışarı çıkası gelmiyor.dediğin gibi en güzeli evde oturmak:)

    poğaça da yumuşacık harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Nefis bir poğoça olmuş
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. alt alta bir tuzlu bir tatlı görüntülerin mahvetti beni gece gece...görüntüleri çok çekici...ikisinden de yemek istiyoruuuum, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. amanin çok güzeller bunlar bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. off çok güzel kabarmış.Adı gibi puf puf olmuşlar :)ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.