4 Ocak 2012 Çarşamba

Havuçlu,Mercimekli Kruasan Börek


Bu aralar hamur işleri ile aramız bir hayli iyi gidiyor:)ama artık bir dur demem gerek sanırım.Sıcak olduğu zaman kaç tane yediğimi bilmiyorum.İşte bu börekler de kendinize dur dedirtmeyecek kadar lezzetli bir şey.Bu sabah arkadaşıma kahvaltıya giderken götürdüm sıcak sıcak.Akşamdan hazırladım ve buzdolabında dinlenmeye bıraktım.Sizde mutlaka deneyin lütfen bu nefis börekleri.

Malzemeler:

  • 4 tane hazır yufka
Arasına sürmek için:
  • 1 su bardağı erimiş margarin
  • 1 su bardağı süt

İç malzemesi için:
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 büyük havuç (rendelenmiş)
  • 4 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 1 çay kaşığı tuz ot
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • Tuz
  • İstediğiniz baharatlar eklenebilir
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı:
  • Kuru soğanı tencereye alın zeytin yağını ekleyin ve kavurun.
  • Üzerine haşlanmış yeşil mercimek ve rendelenmiş havucu da ekleyerek 5 dk kadar pişmeye bırakın.
  • Ocaktan indirdikten sonra baharatlarını ve tuz ilave edip karıştırın.
  • Soğuması için bir kenara alın.
  • 1 adet yufkayı tezgahın üzerine serin.
  • Süt ve erimiş margarini karıştırın.
  • Fırça ile yufkanın her yerine gelecek şekilde sürün.
  • Yufkayı ikiye katlayın yarım daire elde edin.
  • Tekrar yağlı karışımdan sürün ve tekrar ortadan ikiye bir çeyrek daire elde edin.
  • Bıçak yardımı ile 4'e bölün.
  • Mercimekli iç harç koyun ve kenarlarını içe kıvırmadan rulo sarın.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • Diğer yufkaları da bu şekilde tamamlayın.
  • Yumurta sarısı sürün ve 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • 1 adet yufkadan 4 tane börek çıkıyor.

23 yorum :

  1. mercimekli böreğe bayılırım

    havuçlusunu hiç denememiştim doğrusu

    eline sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik Bahar'cigim, harika gorunuyor.

    Tekrar guzel ve saglikli yillar diliyoprum.

    Sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  3. mis gibi görünüyorlar olsada yesek:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Nasıl canım istedi anlatamam. Ellerine sağlık:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. SÜPER SÜPER SÜPER DAHA NE DİYEYİM BİLEMEDİM CANIM ÇEKTİİ :))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik. Cok guzel bir goruntu ve degisik bir tarif.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli olmuştur eminim. Ellerine sağlık canım.
    Fazla yememek, dikkat etmek lazım.Yoksa sonumuz pek hayırlı olmayacak :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık bahrım nefis bir börek bu,olsada yesek..

    YanıtlaSil
  9. Mercimekli börek çok severim, havuç da iyi fikirmiş.

    Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Senin yerinde ben de olsam güp güp yuvarlardım börekleri. Haklısın yemekte.

    YanıtlaSil
  11. çok güzel görünüyor.denesem ben de bu güzel görüntüyü tutturabilir miyim acaba?ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. böreğin görüntüsünden çıtır çıtır olduğu belli oluyor
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. şu hamur işleri neden bu kadar sevilir ki:) çok güzel gene ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. yiyesim geldi ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Bahar, kruasan deyinece, önce gerçekten yağlı fransız hamurla yaptın zannetmiştim.Neyseki yufkaylaymış, eee ben bunu tabii ki yaparım da yerimde.
    Eline sağlık

    YanıtlaSil
  16. hımm mercimekli olurda yenmez mi hiç elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bende bugün börek yapmayı düşünüyordum. Biliyor musun hemde mercimekli, dondurucuda bekleyen bir kase kadar mercimeğim ve birazda haşlanmış patates ile beraber yaparım diye planlarken senin çıtırları gördüm ne güzel tesadüf dedim ve inşaallah bende böyle yapayım.Ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık..Değişik bir tarif denemek lazım :)
    Şeniz

    YanıtlaSil
  20. Gül böreğini arada yapıyordum bu da güzelmiş bunu da yapayım ben..)

    Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  21. Eline sağlık, gerçekten çıtır çıtır harika görünüyor böreğin,

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel kabarmışlar mercimekte yakışır böreğe,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. merhaba ,yeni evliyim bugün için not alıp denedim ,allahım harika oldu,benim yaptığıma inanmadılar,ama çok şişman oldular:)
    ellerine sağlık çok güzel bi blog,yeni öğrenenler için gayet kolay pratik tarifler,ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.