7 Ocak 2012 Cumartesi

Tahinli Browni

Bizim evde tahin çok tüketiliyor.Bitmeye yakın kavanozun dibinde baya bir tahin kalıyor.Bunlar birikiyor ve artık değerlenme zamanı geliyor benim için.Dolapta bekleyen tahin içinde aynı şeyler düşünüldü.Biraz bakınırken de bu tarife rastlanıldı ve hemen denendi.Yoğun bir çikolata lezzeti var.Browni seviyorsanız bunu da denemelisiniz o zaman.

Malzemeler:

  • 1 cup tahin (250 gr)
  • 1/2 cup toz şeker (200 gr)
  • 2 paket bitter çikolata (160 gr)
  • 1 cup portakal suyu (200 ml)
  • 1 cup un (200 gr)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu (un ile karıştırın)

Yapılışı:
  • Fırını 180 dereceye ayarlayın.
  • Çikolatayı benmari usulü eritin.
  • Tahin ve toz şeker ilave edin mikser ile karıştırın.
  • Portakal suyunu da ekleyin ve karışımı 5 dk daha mikser ile karıştırın.
  • Un ve kabartma tozunu ekleyin.
  • Bütün karışımı iyice karıştırın.
  • Yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba karışımı boşaltın.
  • 20 dk pişmeye bırakın.
  • Soğuduktan sonra servis edin,mutlaka 1 gece dinlendirin.
  • Browni soğumadan dilimlemeyin.
  • Tarif de yumurta yok.


Kaynak:Tarifküpü

19 yorum :

  1. Bizim evde de tahinsiz kalhvaltı sofrası olmadı hiç şimdiye kadadr. bu tarifi aklımda tutayım dediğin gibi kavanoz dibinde birikenleri değerlendirmiş oluruz. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. tahini bende çok sever,sık kullanırım..ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canim ellerine saglik. Cok lezzetli bir kek. Sen ne güzel alinti yaptigin yeri belirtmissin. Fakat orada nerden aldiklarini belirtmemisler. Tarif tanidik gelince biraz arastirdim. Güzel bir hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil
  4. nefis bir lezzet browni çok severim bunuda demek istiyorum elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Yoğun çikolata tadı mı yazıyor orada? Bunu ben denemeyeceğim de kim deneyecek o halde? :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Tahinli kurabiye çok severim ama kekte hiç denememiştim kesinlikle hoş görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. tuttum bu tarifi:)deneyeceğim bu hafta inşallah baharım.ellerine sağlık
    çooook öptümmmmm

    YanıtlaSil
  8. tahinide çok severim brovniyi de bu tarif tam benlik:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. bu lezzet tam bana göre olmuş tahinli herşeyi çok seviyorum.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Browniyi çok severim,birde tahinli deneyeyim..Ellerinize sağlık...blogunuzu izlemeye alıyorum:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Browniyi çok severim,birde tahinli deneyeyim..Ellerinize sağlık...blogunuzu izlemeye alıyorum:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım nefis olmuştur muhakkak.Tahinli olunca lezzet tavan yapmıştır:)

    YanıtlaSil
  14. İlginç bir tarif olmuş tahinle kakaoyu hiç özdeşleştirmemiştim.Güzel olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Yumurta olmamasına rağmen ne de güzel kabarmış, tahin farklı bir lezzet katmış olmalı. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. evet evet çok akıllıca :) şu browninin kabaklısını bile yapıyorlar yahu, tahinlisi neden olmasın. ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  17. Tahini çok seviyorum.Ellerine sağlık.Ne güzeldir şimdi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Selamlar canim,
    cok güzel bir fikir, muhakak muhtesem bir lezzet olmustur,

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  19. Ben de tahini çok sevdiğim için bu soğuk kış gününde hemen denedim browniyi. Ama tahin oranı fazla geldi bana, çikolatayı da güzelim portakal suyunu da bastırmış... 1 yerine 1/2 cup tahin konmalı. Bir de benim kelepçeli kalıbımda çok ince oldu.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.