20 Ocak 2012 Cuma

Patatesli Pizza


Pizzayı hiç patatesli denediniz mi?Üzerindeki patatesleri ister ince ister biraz daha kalın dilimleyerek harika bir pizza hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Yarım paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 2-2,5 su bardağı un
Üzeri için:
  • 3 adet (orta boy) patates
  • Tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağ
  • Karabiber,kekik

  • Yoğurma kabına ılık sütü ve yaş mayayı ekleyin,eritin.
  • Yumurtayı ekleyin.
  • 1 su bardağı un ile birlikte tuz,şeker ekleyin.
  • Sıvı yağı da ilave ettikten sonra elinizle yoğurmaya başlayın.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak hamur hazırlayın.
  • Ilık bir ortamda hamur iki katına çıkana kadar mayalanmasını sağlayın.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine hamuru yayın.
  • Ne çok ince ne de çok kalın.
  • Merdane ile hafif esneterek.
  • Patateslerin kabuklarını soyun halka halka dilimleyin.
  • Tuz,zeytin yağ ve baharatlar ile harmanlayın ve pizzanın üzerine yayın.
  • 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • Dilerseniz fırından almadan 5 dk önce kaşar peyniri rendesi serpiştirebilirsiniz.


26 yorum :

  1. süpermiş ellerine sağlık canım..kaşar çok hoş olur bence..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hic denemedim ve de gormemistim ama denenesi bir lezzet harika gorunuyor.ellerine saglik.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. Çok değişik olmuş cnm,eline sağlık.Mutlaka deniycem.

    YanıtlaSil
  4. Baharcım; patatesin girdiği bir şey hiç çirkin olur mu:)) Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  5. Cok degisik bir pizza olmus canim ellerine saglik, patatesle yapilan her sey guzelvoluyor bana gore:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık sabahleyin arkadaşım da bana bunu tarif ediyordu:))
    güzel görünüyor canım afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  7. Baharcim ne guzel kizarmis patatesler, cok leziz gorunuyor. Ellerine saglik canim. Ama bu bizim sofrada yoktuuu :((

    YanıtlaSil
  8. Cok degisik nefis görünüyor ellerine emeklerine saglik canim .Bir dilim aliliyorum hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  9. çok beğendim en kısa sürede deneyeceğim.ellerine sağlık baharcım.

    YanıtlaSil
  10. Denemedim ama bu görüntüden sonra deneyeceğim mutlaka.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Eline saglik. Cok lezzetli duruyor. Patatesli pizzayi ilk kez görüyorum. Cok iyi bir fikirmis.
    Mutlaka bende deneyecegim.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor baharcım.Ellerine kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
  13. çokk güzelll...
    bayıldım bu fikre.
    ellerine sağlık baharcım.
    sevgiler..
    ::)

    YanıtlaSil
  14. ilk kez goruyorum ve goruntusu cok hosuma gitti :)
    Ellerine saglik, denemek gerekir diye dusundum :):)
    sevgiler!

    YanıtlaSil
  15. Baharım pizza harika görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. papatesi çok severim ve bu tarifin de çok güzel olduğuna eminim :) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık Baharcığım.Nefis olmuş.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. koşa koşa geldim
    bu ne harikalar.
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  19. görüntüler enfes....hiç denemedim...en kısa zamanda deneyeceğim...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  20. çok lezzetli gözüküyor...ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  21. denemedim ama neden olmasinki? ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  22. ben bayıldım bu pizzaya enfes görünüyor baharcım ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  23. BU KESİN ÇOK SEVİLİR BAYILDIM BEN BUNA ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel bir fikir ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Baharcim pazartesi günü cocuklu misafirlerim vardi, bildigimiz pizzadan yaptim, sonra malzemeler bitti fakat bir tepsilik hamurum kaldi, aklima senin yayinladigin patatesli pizza geldi hemen yapiverdim, harika oldu tadi, tavsiye ederim herkese. Ellerine saglik baharcim.
    Emel Akbay

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.