20 Şubat 2011 Pazar

Tel Kadayıflı Kek.....


Tel kadayıflı limonlu hafif şerbetli bir kek.Tarife burada rastladım ufak bir kaç değişiklik yaparak denedim kadayıf seven biri olarak çok beğendim.

Malzemeler:
  • 125 gr yumuşamış margarin
  • 3 yumurta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 damla sıvı vanilya
  • 1 limon rendesi
  • 1 su bardağı un
  • 1 çimdik tuz
Arası için:
  • Yaklaşık 1,5-2 su bardağına yakın kavrulmuş kadayıf (az miktarda margarin ve toz şeker eklenerek kavurun)
  • Fındık yada ceviz(kavrulmuş olan kadayıfa eklenecek)
  • Kalıbı bulamak için 3 yemek kaşığı çiğ kadayıf ve margarin
Üzerine gezdirmek için 1 su bardağına yakın soğuk şerbet(arttırabilirsiniz)

Yapılışı:
  • Kek kalıbını margarin ile yağlayın.
  • Çiğ kadayıf ile her yerini bulayın.
  • Kek için yumuşamış margarin ve toz şekeri mikser ile karıştırın.
  • Yumurtaları ilave edin karıştırın.
  • Diğer kek malzemelerini de ekleyin ve karışımı hazırlayın.
  • Karışımın yarısını kalıba boşaltın ve üzerine kavrulmuş kadayıfın yarısını ekleyin.
  • Geri kalan kek karışımını da ekleyin ve üste kalan kavrulmuş kadayıfı da ilave edin.
  • Fırında kek pişene kadar pişirin.
  • Fırından çıkan kekin üzerine 1 su bardağına yakın soğuk şerbet gezdirin.

Kek soğuduktan sonra kapalı bir saklama kabında saklayabilirsiniz.

18 yorum :

  1. Canım benim gerçekten çok farklı bir kek ama sende hakkını vermişsin hani:)çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok farklı ve güzel bir tarif olmuş arkadaşım.çokta lezzetli görünüyor.en kısa zamanda deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. maşaAllah hızına yetişilmiyor :)

    her tarif farklı ve ilginç,bu kekde öyle,
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor bende istiyorum. Her gördüğümü denerken kaç kilo olacağım acaba, ama hep çok güzel şeyler görüyorum sayfanızda ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Daha önce hiç görmediğim farklı bir tarif..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar;
    Kek bana çok değişik geldi tarifi denenmek üzere alıyorum. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. oyy oyyy oyyy görüntüyee bak sen :))

    kim bilir tadı nasıldır :))

    eline sağlık olsun canım :)

    YanıtlaSil
  8. Kekten çok tatlıya daha yakın buıldum, hani üzerine şerbet de gezdiriliyor ya ondan sanırım. Ama ister kek, ister tatlı olsun tadının çok güzel olduğuna eminim kadayıfın kırtlığı da ayrı bir lezzet katmış olmalı. Ellerine sağlık, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. Çok değişik çok hoş bir kek bu canım ellerine sağlık çok hoşuma gitti sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Hiç yemedim ama görüntüsüne vuruldum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Muhallebi ile yapılanını biliyordum
    bu tarifi ilk defa duyuyorum,çook güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Ben de aynen..Muhallebilisine yeni adapte olmuştuk. Şimdi de kek.. Haydi hayırlısı. Baharcım, şaka bir yana, çok orijinal bir şey bu. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Harika görünüyor, daha önce rastlamamıştım, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Oy oy oy bu tarifi denemezmiyim:)
    buradan enfes gözüküyor ellerine sağlık canım,listeme aldım tarifi.
    çok öpüyorum seni, mutlu haftalar canım..

    YanıtlaSil
  15. SEVGİLİ DOSTLARIM,HEPİNİZE AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDİYORUM KEK HARİKA BİR KEK HATTA BEN HER DİLİM YEDİĞİMDE ŞERBETLEYEREK YEDİM:) TATLIYI O KADAR ÇOK SEVİYORUM Kİ:)
    SEVGİLERİMLE.......

    YanıtlaSil
  16. Maşallah hızına yetişemiyorum. Bu kadar marifet nazar deymesin.

    YanıtlaSil
  17. tatlı tarifi ararken dikkatimi çekti.hemen denedim.süper bişi oldu.hem tatlı hem kek tadında. teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.