15 Şubat 2011 Salı

Kumpir,Elmalı Burçak Kek,Zeytin yağlı Biber Dolması



Ev usulü Kumpir...Dilediğiniz kadar....
Malzemeler:

  • Patates
  • Tere yağ 
  • Kaşar peynir
  • Garnitür (patates,havuç,bezelye)
  • Mısır
  • Salatalık turşusu
  • Sosis
  • Mayonez



Yapılışı:
  • Patatesleri haşlayın ezin.
  • Tere yağ ekleyin karıştırın rendelenmiş kaşar peynir ekleyin.
  • Garnitür malzemelerini mayonez ile karıştırın.Patateslerin üzerine ilave edin.
  • Salatalık turşusunu küp küp doğrayın,mısır ile ekleyin.
  • Sosisleri ince ince kesin ekleyin.
  • Mayonez ve Ketçap ile servis edin.

Burçaklı Elmalı Kek

Nefis yumuşacık bir kek....

Malzemeler:Kek için:
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı un (küçük çay bardağı)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 portakal rendesi
  • Sıvı vanilya
  • Kabartma tozu
Elmalı harç için:
  • 3 adet elma
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
Ara kat için:
  • 8 adet Eti Burçak bisküvi
  • Üzeri için pudra şekeri
Yapılışı:
  • Kek için yumurta ve şekeri çırpın.
  • Un,vanilya,kabartma tozu,tarçın ve portakal rendesini ilave edin.
  • Diğer bir tarafta elmaları rendeleyin ve 1 yemek kaşığı şeker ile pişirin.
  • Küçük bir fırın kabına kek karışımının yarısını dökün üzerine Burçak bisküvileri dizin.
  • Elmalı karışımı soğuduktan sonra Burçak bisküvilerin üzerine alın.
  • Geri kalan kek karışımını da ekleyin.
  • 170 derece fırında kontrol ederek pişirin.
  • Fırından çıktıktan sonra pudra şekeri ile servis edin.
(Evde pudra şekeri bitmiş ben de kakao ile servis ettim)


Zeytin yağlı Biber Dolması,


Bu mevsimde nereden çıktı bu dolmalıklar:)Pazarda o kadar güzel duruyordu ki dayamadım aldım....Ama tadı çok güzeldi kış biberi değildi sanki....Afiyetle yenmiştir....

Malzemeler:
  • 500 gr dolmalık biber
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım çay bardağı zeytin yağ
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz,karabiber,pul biber,kekik,kuru nane,kimyon
  • Yarım demet maydanoz
Yapılışı:
  • Dolmalık biberleri temizleyin.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın.
  • Maydanozu yıkayın ve doğrayın.
  • Pirinci yıkayın ve diğer malzemeleri de ekleyin ve karıştırın.
  • Biberleri doldurun.
  • Tencereye dizin diğer bir tarafta çok az salçayı sulandırın ve üzerine gezdirin suyunu da ekleyin.
  • Ocakta pişmeye bırakın....


Bu nefis bir o kadar da zahmet çektiren İçli Köfteler ise bir sonraki postta inşallah.....

23 yorum :

  1. kek süper.. kumpir süper.. içli köfteler en harikası :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Her biri birbirinden güzel, ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  3. İçli köfteler ne kadar muntazam duruyorlar oyle!! Kumpire hayır diyeni tanımıyorum, kekte çok güzel görünüyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Maşalah Maşallah hepsi birbirinden güzeller,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. hepsi birbirinden güzel olmuş,özellikle kumpire bizim ev halkı da bayılırlar.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Maaşallah hepsi birbirinden güzel..
    Kumpir en güzeli bence ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. bahar canım ne güzel şeyler hazırladın oyle valla nazar degmesın sana benim mutfak bombos duruyor gelmişsin bugun ama elin bos döndun dimi inan bu aralar hiç güzel bişeyler yapmıyorum yaa evde herkes ısyanlarda :)

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık hepsi çok güzel ama şu kek çok ilgimi çekti muhakkak denemek isterim sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Hemşerim,
    Öncelikle söylemeliyim ki sunumlarınız nefis. Tarifler deseniz mükemmel, ellerinize ve emeklerinize sağlık. Yazışmak dileklerimle..

    YanıtlaSil
  10. ohohoh sabah sabah göz ziyafeti . ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. hangisine bakacağımı şaşırdım canım benim.hepsi harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Hepsi birbirinden güzel, içli köfteler mahvediyor ama:))

    YanıtlaSil
  13. kek bana çok ilginç geldi.tarifi aldım inşallah en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  14. hepsi birbirinden nefis olmuş..
    içli köfteyi bekliyorum:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Canım enfes dört lezzet ellerine sağlık.Bende kumpiri porsiyonluk ya
    da bu şekilde yaparım.Keke bayıldım
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. kumpir çok güzel görünüyor,bende yapacam inş bakalım ne zaman.burçaklı kekleride ilk defa duyuyorum bence çok lezzetli olmuştur,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Hepsi birbirinden neifs görünüyor. Ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  18. Buçaklı elmalı keke bayıldım ellerine sağlık canım.
    Bu aralar nasılda elmalı tarçınlı bir şeyler istiyor canım sorma :)
    Sevgiler........

    YanıtlaSil
  19. her üçüne de bayıldım! Ellerine sağlık. İçli köfteyi bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  20. Nefis nefis nefis...Tek kelimeyle.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. sevgili seçil,

    sevgili minimutfak,

    sevgili nazlı,

    sevgili yedirenk,

    sevgili nazmiye,

    sevgili elif,
    hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum iyi ki varsınız:)
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  22. sevgili asuman abla,

    sevgili özgen kek yumuşacık nefis....

    sevgili sendepişir,(hemşerim)daha sık yazışalım.

    sevgili hilal'cim,
    hepinize ayrı ayrı teşekkürler.iyiki varsınız.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. sevgili sevda,

    sevgili narince,

    sevgili eylem,

    sevgili yemekbiraşk,

    sevgili derya,

    sevgili esra,

    sevgili aycan,

    teşekkürler...kekin tarifi bana ait.

    sevgili yıldız,
    tam sana göre o zaman bu tarif.


    sevgili tümay,

    sevgili limonçiçekleri,

    hepinize teşekkürler.
    iyiki varsınız sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.