6 Şubat 2011 Pazar

Karamelize Süt,Süt reçeli (Dulce de Leche )


Latin Amerika ülkelerinde yapılan bir şekerleme türü.Kahvaltıda harika oluyor.İsterseniz  kek,kurabiye ve tart sunumlarında da kullanabilirsiniz.Hep merak etmişimdir fakat zahmetli olduğunu düşünerek ertelemişimdir.Ta ki Sevgili ab-ı hayat da görene kadar.Tarifin detayları için  buraya bakabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 kilo süt (doğal olması tercihen)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım çay kaşığı karbonat

Yapılışı:
  • Derin büyükçe bir tencereye sütü alın.
  • Kaynamaya başlayınca toz şekeri ilave edin ve eriyene kadar karıştırın.
  • Karbonatı ekleyin ve katılaşıp rengi karamel olana kadar ara ara karıştırarak kaynatın.
  • Sütün taşmaması için dikkatli bir şekilde takip istiyor.
  • Katılaşan ve karamel olan şekerlemeyi kavanoza alıp kahvaltılarda tüketebilirsiniz.
  • 1 saati geçiyor katılaşıp karamel olması.



13 yorum :

  1. Canım merhaba eline sağlık bu tarifi ben de aynı blogda gördüm ve muhakkak deneyeceğim hep aradığım birşeydi zaten sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım benim bebelerde çok sever pancakele ben 3 saate yakın kaynatıyorum çok yoruyor o yüzden çok sık yapmıyorum.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık Baharcığımm:)
    bende yaptım evelki gün ilk kez güzel olduu:)
    pastada kullandım:)
    harikaydı:))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Güzel bir hafta dilerim.

    YanıtlaSil
  5. YAYIN YAPIP CIKIYONMU HEMEN AŞKOLSUN YANI NIYE UGRAYIP BISEYLER YAZMIYORSUN BEKLIYORUZ BURDA DIMI

    YanıtlaSil
  6. Tahin pekmeze benzettim ilk gördüğümde..
    Ellerine sağlık..
    EsEr - Vakit Buldukça

    YanıtlaSil
  7. Ben de hep denemeye korkuyordum. Hem yapması uzun sürüyor diye hem de değer mi acaba diye. Yazdıklarını görünce denemeye karar verdim. Elllerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Afiyet olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok kolaymış.peki karamelize olması için 1 saat demişsin yine bu süreyi ocakta ve kısık atşete mi hallediyoruz.

    YanıtlaSil
  9. Kaç zamandır aklımda bunu yapmak.
    Güzel bir kaynak oldu bana.
    Eline sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Bende bir türlü deneyemedim,nefis olmuştur eminim..
    ellerine sağlık...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. İlk defa görüyorum ve de görüntüsünü çok beğendim ve sadece bu üç malzeme ile olması da çok ilgimi çekti. Kesinlikle deneyeceğim! Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. SEVGİLİ ÖZGEN BENCE DE DENEMELİSİN.
    SEVGİLERİMLE...





    SEVGİLİ ECE BENDE UZUN SÜRÜYORDUR DİYE HEP VAZGEÇİYORDUM AMA 1 SAAT SONRA RENGİNİ ALIYOR.BİR DE BUNU DENE BAKALIM.SEVGİLERİMLE...






    SEVGİLİ DENİZ'CİM ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM NE DE LEZZETLİ OLMUŞTUR.
    SEVGİLERİMLE....




    SEVGİLİ ÇEŞNİCİ HANDAN
    ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM..
    SEVGİLERİMLE...




    ASUMAN ABLACIM BİR ŞEYLER YAZAMIYORUM HENÜZ İLHAM PERİLERİM DAHA UĞRAMADILAR:)
    SEVGİLERİMLE ABLAM..



    SEVGİLİ ESER GÖRÜNTÜ BİRAZ BENZİYOR.
    SEVGİLERİMLE...







    BEYAZ HANIMELİ
    KAHVALTI İÇİN GAYET GÜZEL BİR REÇEL.SEVGİLERİMLE....









    SEVGİLİ EYLEM
    SIK SIK KARIŞTIRIYORUZ ARA SIRA KÖPÜRÜYOR TAŞMASIN DİYE KISIYORUM OCAĞI ARA ARA KARIŞTIRIYORUM.
    SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  13. SEVGİLİ RA,
    TEŞEKKÜRLER...



    PELİNCE TEŞEKKÜRLER...
    SEVGİLERİMLE....



    SEVGİLİ TÜMAY ÖZTÜRK,
    EVET ÜÇ MALZEMEDEN YAPILMASI İLGİNÇ KARBONAT NASIL OLUYOR DA RENGİNİ KARAMELİZE YAPIYOR DEĞİL Mİ?

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.