24 Şubat 2011 Perşembe

Ispanak,Pırasa Kavurması-Şafak Çorbası


Pırasayı tek olarak kavuruyorum  nefis oluyor ama Ispanak ile birlikte hiç denememiştim.Siz de benim gibi daha önce denemediyseniz önerim olsun sizlere.

Malzemeler:

  • 500 gr Pırasa
  • 1 bağ Ispanak
  • Yarım çay bardağı zeytin yağ
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı tuzot
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Yarım çay kaşığı toz kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
Yapılışı:
  • Pırasayı temizleyin ve doğrayın.Tencereye alın.
  • Yarım çay bardağı zeytin yağ ile iyice kavurun.
  • Ispanakları temizleyin,yıkayın ve doğrayın.
  • Pırasaların üzerine alın kavurun.
  • Tuz,sarımsak ve diğer baharatlarını da ilave edin karıştırın.
  • Ocakta biraz daha kavurun ve sıcak servis edin.







Şafak Çorbası...Tarif Emine Beder'den.Sevgili bocuruk yapmış,ben de görünce çorba sever kızım için yarım ölçü yaptım.Nefis bir çorba...Biraz değişiklik yaparak hazırladım.

Malzemeler:
  • 1 kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 büyük patates
  • 1 küçük havuç
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 4,5 su bardağına yakın sıcak su(kıvamını kendi damak zevkinize göre ayarlayın)
  • Tuz,karabiber,pul biber,nane,limon
Yapılışı:
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın ve zeytin yağ ile kavurun.Salçayı ilave edin.
  • Havuç ve patatesi soyun küp küp doğrayın.Sarımsağı ekleyin.
  • Su ve baharatlarını ilave edin kaynamaya bırakın.
  • Blender ile pürüzsüz bir kıvama getirin.
  • Limon suyu ile servis edebilirsiniz.






24 yorum :

  1. Harika gözüküyorlar.. İki sebze bi arada bir taşka iki kuş yani...
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ikiside harika olmuş canım..
    pırasayı bu kış oolduğu kadar hiç bir zaman kullanmamıştım:) her şeye yakışıyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Eminim güzel olmuştur neden olmasın?Çokta güzel resimlemişsin.Çorbada beni gel iç diyor ufak ufak:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. olmuştur tabii bak hemde ne güzel olmuş:))
    sağlıklı sebzeler gibisi var mı?
    ellerine sağlık Baharcığım..
    şifa olsun..
    öpüyorum kocaman:))

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık canım. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Pırasa ve ıspanak benim için ayrılmaz ikili:)ellerine sağlık canım çorbada enfes gözüküyor.
    sebze kombinesi börek için mükemmel bir içmalzeme aslında:)
    çok öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  8. Canim benimm eminim kavurma cok lezzetlidir, safak corbasida cok lezziz görünüyor, harika lezzetler! Prensese sifalar olsun! Ellerin dert görmesin InsAllah.. sicacik sevgilerimi gönderiyor kocaman öpüyorum!

    YanıtlaSil
  9. Hiç böylesini yememiştim.Bir dahaki ıspanak yapışımda denemeliyim.
    Çorbada sıcak sıcak tam bu havalarda süper olur.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ikiside birbirinden lezizdir eminim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  11. Şafak çorbasımıymış adı:))ilk defa duydum ..Ellerine sağlık.

    Pırasa aşkımdan bende her yemeğin içine katıyorum yeşil kısımlarını.Ah birde eşimde bnim kadar çok sevse:)

    YanıtlaSil
  12. ikiside çok güzel ama çorbayı merak ettim doğrusu
    ellerine sağlık canım
    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  13. ikiside harika olmuş arkadaşım ama ben kavurmayı alsam süper olurdu.ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  14. canım iki lezzetde çok güzel,görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. canım çifterçifter gidiyorsun:)maşallah ellerine saglık:)

    YanıtlaSil
  16. Harika gorunuyor ellerien saglik canim sevgiler

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım benim afiyet şifalar olsun.güzel bir hafta sonu diliyorum.öptüm çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. hepsi birbirinden şifalı:)) eline sağlık,
    hayırlı cumalar,sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık, mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  20. Pırasa giren yemekler güzel oluyor bence ıspanaklısıda güzeldir..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  21. deniyeceğim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Dün pazardan aldığım pırasa ve ıspanağı kullanmak için güzel bir tarif olmuş :))
    Elinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Çorba pek güzel gönüyor. Havuçlu sarımsaklı. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. Baharcım ellerine sağlık:) Kavurma da çorba da nefis görünüyor. Sayfanı geziyorum ve de çok keyifli.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.