28 Şubat 2011 Pazartesi

Tavuklu Karnıyarık-Mısırlı Pilav


Her zaman kıymalı olmaz değil mi ara sıra değişiklik olmalı.Bu da Tavuklu Karnıyarık...

Malzemeler:

  • 1 adet tavuk fileto
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • Tuz,karabiber,pul biber,kimyon
  • 5 adet patlıcan
Üzeri için:
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 2,5 su bardağı sıcak su
Kızartmak için:
  • Sıvı yağ
Yapılışı:
  • Patlıcanları alaca soyun ve tuzlu suda 10 dk bekletin.
  • Üç yerinden bıçak ile yarın ve kızgın yağda kızartın.
  • Diğer tarafta fileto tavuk etlerini haşlayın ve minik parçalara ayırın.
  • 1 kuru soğanı zeytin yağ ile kavurun sarımsağı ve salçayı ekleyin.
  • Haşlanmış tavuk etlerini,tuz ve baharatlarını ilave edin.5 dk kadar pişirin.
  • Patlıcanları fırında yapacaksanız fırın kabına,ocakta yapacaksanız teflon tencereye alın.
  • Tavuklu karışımı patlıcanlara paylaştırın.
  • 2,5 su bardağı sıcak suda 1 tatlı kaşığı salçayı eritin ve patlıcanların üzerine gezdirin.
  • Fırında yada ocakta pişmeye bırakın.







Mısırı çok severim ve her şeye yakıştığını düşünüyorum.Özellikle pirinç pilavına.

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı baldo pirinç
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 1 adet tavuk bulyon 
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • Sıcak su
Yapılışı:
  • Pirinçleri tuzlu sıcak suda 20 dk bekletin.
  • Daha sonra bol su ile yıkayın.
  • Zeytin yağını tencereye alın ve mısırları 1 dk harmanlayın.
  • Üzerine pirinçleri ve bulyonu ekleyin bir kaç dakika kavurun.
  • Pirinçlerin üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin ve karıştırın.
  • En küçük ocakta kısık ateşte pişmeye bırakın.



Salata olmadan olmaz...Afiyet olsun...

14 yorum :

  1. off offf offf

    bu saatte bu işkence yapılmaz ki ama :((

    eline sağlık harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  2. CANIM YİNE YAPMIŞSIN YAPACAĞINI:)SÜPPER LEZZETLİ VEDE GÜZEL GÖRÜNÜYOR HERBİRİ,ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  3. ÇOOK GÜZEL Bİ MENÜ OLMUŞ:) PATLICANIN HER HALİNE VARIM BEN:)
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  4. Bugün yemeğe bende gelmek istiyorum. Bu güzel yemekleri tatmak harika olurdu.
    Etle fazla aram olmadığından tavuklu patlıcan süper olmuş, mısırı çok sevdiğimden pilavın içinde ki görüntüsü bile yetti.Salata sevdalısı biri olarak bu renkler beni mest etti.Gelmek istemekte haksız mıyım? Ellerine sağlık. Gerçekten çok güzel görünüyorlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve leziz görünüyorlar. Ellerine sağlık olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Off allahım bu ne güzellikler....
    Pilav patlıcanlı lezzet ve salata :))

    Ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  7. Nasıl da severim bu ikiliyiii...
    Nefis.
    Ellerinize sağlık.
    Yalnız ben bu mevsim patlıcan tüketmediğimden hasret kaldım :((
    Yazdan dolaba kaldırmak gerek aslında.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. süperler canım ya
    bu menüyü öğle yemeğim için alabilirmiyim:))))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık komşum, afiyet şeker olsun sizlere.

    YanıtlaSil
  10. Mısır konusunda sana katılıyorum canım..Bence herşeye yakışıyor..
    Ellerine sağlık pilav harika olmuş tam benlik..

    YanıtlaSil
  11. Ben bu menüyü akşam yemeğinde istiyorum ama kalkıp yapmayada üşeniyorum.
    Üçü birbirinden güzel bunların
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. yemege bende geliyorum, harika bir menü olmus, tam benim damak tadim mmmmhhh
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik tatli her üc lezzetinde enfes görünüyor!!
    karniyarigin tavuklu halide eminim pek lezzizdir ;) et yemegenler icin güzel bir alternativ.. misirli pilavi cok severim, yesil salataya ise vazgecilmezimdir! ;)
    afiyetler olsun!
    kocaman öpüyorum......

    YanıtlaSil
  14. Kızım et ve kıyma yemediğinden beri bende karnıyarığı tavuklu yapıyorum. Bence bu şekliyle de nefis oluyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.