24 Şubat 2011 Perşembe

Kadayıflı Muhallebi....Ödülüm...


Sütlü tatlı sevenlere.Muhallebi eşliğinde çıtır kadayıf.Severek yaptığım bir sütlü tatlı.Hemen hemen bilmeyen de yoktur.Ama herkesin yapma tarzı farklıdır eminim.Kesinlikle sütlü tatlılar kategorisinde bulunması gereken bir tarif.

Malzemeler:

  • 1 kilo süt
  • 1 su bardağı un
  • Yarım su bardağından biraz fazla toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin
  • 1 paket toz şanti
  • 1 çay bardağı süt
  • Dilediğiniz kadar kavrulmuş kadayıf
  • Fındık yada ceviz
Yapılışı:
  • 1 kilo sütü tencere alın.
  • Un ve toz şeker ilave ederek iyice karıştırın ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  • Ocaktan indirdikten sonra sıcak sıcak 50 gr margarini ekleyin ve mikser ile karıştırın.
  • Vanilya,toz şanti,ve 1 çay bardağı süt ekleyerek mikser ile 5 dk daha karıştırın.
  • Kavrulmuş kadayıfa fındık yada ceviz ekleyin.
  • Kuplara bir miktar kadayıf serpiştirin.
  • Üzerine muhallebi dökün.En üste bolca kadayıf serpiştirin.
  • Soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.







Sevgili Lezzet Saati beni ödüllendirmiş."Okuması En Keyifli Blog Ödülü beni çok mutlu etti"Teşekkürler...
Bende severek bu ödülü kabul ediyorum ve bütün blog arkadaşlarıma gönderiyorum.
SEVGİLERİMLE..... 

22 yorum :

  1. ödülün hayırlı olsun arkadaşım.muhallebide başka güzel olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Baharcım ödülün için tebrik ederim.
    Kadayıflı muhallebiyi ailece çok severiz ve kesin ayda bir kez yapa
    rım.Sunum süper ellerine sağlık öpü
    yorum.

    YanıtlaSil
  3. Oyyy oyyy bunlar müthiş görünüyor.
    Sevmeyen varmı bilmiyorum ama bu tatlıyı böyle görüpte sevmeyen olamaz eminim.
    Çok şık görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK CANIM FARKLI BİR SUNUM OLMUŞ.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  5. acayip lezzetli duruyolar biri benim olabilirmi:)
    ayıca ödülün için tebrik ediyorum cnm

    YanıtlaSil
  6. beyaz kurdeleli benim olsunmuuuu:))))ellerine sğalık canım çok öperim

    YanıtlaSil
  7. bencede tatlım sütlü tatlılar katagorisinde olması gereken bir lezzet ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bizde de çok sevilen bir tatlıdır. Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. canım tatlın süppeer gözüküyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. baharcım tebrikler canım nice güzel ödüllere...kadayıflı muhallebi nefis oolmuş ellerine sağlık.çok öptüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ödülün hayırlı olsun canım..
    Aynı tatlıyı yapmışız..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    öncelikle ödülünü kutluyorum.
    Ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntü olmuş. Sunum ve servis bardaklarına bayıldım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Bardakların çok şık, lafa bardakla başlıyorum ama o kadar şık durmuşlar ki...
    Ellerine sağlık. Genelde bu tatlıyı dilim şeklinde sunuyorlar ya böyle bardaklarda çok hoşuma gitti görüntüsü.

    YanıtlaSil
  14. Bhar'cığım, tebrik ediyorum seni canım benim..
    daha güzel ödüller hep seninle olsun:))
    muhallebili kadayıfta pek güzel olmuş ellerine sağlık canımcım:)

    YanıtlaSil
  15. SEVGILI BAHAR .GORUNTUYE BAYILDIM .BEN ZATEN BU TATLIYI COK SEVEREK YAPARIM .ANCAK SENIN SÜSLEME SUNUM ŞEKLİNİ COK BEGENDIM :)
    ODULUNDE HAYIRLI UGURLU OLSUN CANIM :))))))

    YanıtlaSil
  16. Ödülün hayırlı olsun canım,Kadayıflı muhallebiyi hafifliği ve lezzetiyle bizde çok seviyoruz.
    Sunumun çok şık ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. cok guzel fotograflar cok guzel tarıfler.. ızlenmeye deger bır blog daha... zevkle takıpedıcem sıtenızı...elınıze saglık

    YanıtlaSil
  18. bu tatlıyı ilk olarak akrabamızda yemiştim

    yağ miktarı bir paketti

    nasıl yandı midem anlatamam :/

    reflüyü bi güzel azdırmıştı

    sonra annem denedi daha az bir miktar yağla...

    ilk olarak tereddüt ettim yerken yine ağır gelir mideme diye ama çok lezzetli ve de hafifti.

    O günden sonra sıkca yapar olduk evde

    ama hiç bardakta yada kasede falan sunum yapmamıştık iyi bir fikir olmuş bu da

    eline sağlık bir dahakinde bu şekilde sunucam inşaAllah

    YanıtlaSil
  19. tebrikler..bende cok severim muahllebili kadayıfı..yanlz sunum şahane..ellerine saglıkk cnm

    YanıtlaSil
  20. Bardaklar ne kadar cici. Maşallah diyeyim kırılır felan.:)))
    İçindeki de resimden görüldüğü kadarıyla harika kaşıkta çok sert duruyor. Maşallah..

    YanıtlaSil
  21. tadını çok merak etmeme rağmen bi türlü deneyemedim
    ama nefis görünüyor
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  22. Çok şık ve nefis olmuş canım muhallebiler..
    Ellerine,emeğine sağlık..
    Ödülün için de tebrik ederim,nice ödüllere inşaallah:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.