10 Şubat 2011 Perşembe

Pazı Yaprağında Lor Dolması


Erzurum yöresel lezzetlerinden Lor dolması.Evelik yada Pazı yaprağı ile yapılıyor.Geçen hafta sonu annemler de yaptığımız ve afiyet ile yediğimiz lezzet.İçini annem hazırladı, ben sardım, ailenin geri kalan fertleri de afiyet ile yedi.:)Fotoğraftaki bir ölçü ben size yarım ölçü veriyorum kalabalık değilseniz yeterli olacağını tahmin ediyorum.

Malzemeler:
  • 500 gr tam yağlı lor peyniri
  • 1 büyük kuru soğan
  • Yarım çay bardağı zeytin yağ
  • Yarım su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı süt
  • Tuz
  • Sarmak için yaklaşık 1,5 bağ pazı yaprağı
  • Üzeri için tere yağ
Yapılışı:
  • Pazı yaprağını çok az haşlayın.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın ve zeytin yağ ile kavurun.
  • İnce bulguru ekleyin süt ilave edin bir kaç dakika pişirin.Bulgurlar pişsin.Tuz ilave edin.
  • Lor peyniri derin bir kabın içerisine alın ve karışımı ekleyin iyice karıştırın.
  • Pazı yapraklarına bol bol koyarak sarın.
  • Fırında hafif kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkınca üzerine tere yağ eritin ve gezdirin.

33 yorum :

  1. ilginç bir tarif tadını hayal edemedim,ellerine sağlık hepsi aynı boyda sarmışsın.bende dün etlisini sardım biz de afiyetle yedik.sevgilerimle,hoşçakal..

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymadığım bir lezzet..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar lezzetli olmuş o öyle canım görüntü de harika ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Aman Allahım bu ne emek verilmiş bir tarif.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Sahane bir lezzet olmali bu, hic yemedim.... Ellerinize saglik, afiyet, sifa olsun sizlere... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. mmmm ben buna benzer bir tarif denemiş fakat memnun kalmamıştım...ama bu tarif garanti bir tarif hemen not alıyorum ellerınıze saglık....deneyınce hemen yayınlıcam...sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  7. Çok değişik bir tarif, denenebilir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. PAZI DOLMASI YAPARIM AMA İNAN LOR İLE İLK DEFA DUYUYORUM TADI NASIL MERAK ETTİM ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  9. Acep tatı nasıl merak ettim.
    görüntüsü çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ilginç bir tarifmiş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. daha önce hiç yemedim ,oldukça değişik ve lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.Hayırlı Cumalar

    YanıtlaSil
  12. Değişik bir tarif canım
    ellerine sağlık..
    Fırınlarken sanırım biraz su falan eklemiyoruz demi bir de fırınlarken üzerine kapak koymuyormuyuz yapraklar yanmaz mı ?

    YanıtlaSil
  13. pazıyı severim yumuşacıktır ama lorlu hiç yemedim değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Canım süper bir fikir ellerine sağ
    lık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. değişik olmuş, ellerine sağlık, inci gibide sıralamışsın çok hoş görünüyor, ellerine sağlık, hayırlı cumalar dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Canım ellerine sağlık, hiç tatmadım bunu ..aslında bugün pazı aldım olmazsa bir kısmını deneyelim ve bakalım. Yaparsam bloğumda yayınlarım sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. bizdede yoğurtlu yenır pazı dolması.harika olmur.ellerine sağlık arkadaşım.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  18. Pazı sarmasını çok severim, lorlusunu da duyuyorum ama yemedim henüz. Yapıp da tadına bakmalı:))

    YanıtlaSil
  19. Hiç duymamıştım.
    Ne kadar da ilginç.
    Denemeye değer kesinlikle.
    Elinize sağlık annenizin ve sizin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  20. canım kontrol panelinde ilk gördüm ne zannettim biliyormusun?
    kahkahalara boğulacaksın ama o küçücük fotoğraftan dolmalarını antepfıstıklı dürüm baklava sandım:)
    ayyyyy:)
    bir gülme krzinin ardından yazmaya başladım:)
    hiç lorlusunu görmemiştim canım değişik ve de hoş bir tarif..
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. Hayırlı cumalar... pazı en sevdiğim kış sebzesi hımm dolma şekli nefis olmuş ellerine sağlık tencereyi alsam olurmu:)) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  22. Harika bir yemek. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Canım
    teşekkür ederim.
    Bana iglo dan davet gelmedi dolayısıyla ben bu etkinliğe katılamıyorum zaten gelmiş olsa bile cumartesi günü ve ben cumartesi günleri tam gün çalışıyorum :(
    Size iyi eğlanceler dilerim artık etkinlikten sonra bloglarınızdan bakarım neler yapmışsınız :))
    İyi akşamlar.........

    YanıtlaSil
  24. NAZMİYE HANIMCIM AFİYET ŞEKER OLSUN...BİZ SEVEREK YAPIYORUZ.SEVGİLERİMLE...



    SEVGİLİ ELİF,
    YÖRESEL OLDUĞU İÇİN BELKİ DUYMADINIZ.SEVGİLERİMLE...



    ÖZGEN'CİM TEŞEKKÜRLER CANIM.SEVGİLERİMLE....




    SEVGİLİ SAFRAN HOŞ GELDİN TEŞEKKÜRLER...
    SEVGİLERİMLE....



    SEVGİLİ MÜNSTER,
    TEŞEKKÜRLER SEVGİLERİMLE...



    SEVGİLİ BİNBİRÇEŞNİ,
    MERAKLA BEKLİYORUM DENEMENİ.SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  25. SEVGİLİ YILDIZ'CIM SU FALAN EKLEMİYORUZ.
    ÜZERİNİ DE KAPATMIYORUZ.HAFİF KIZARIYOR FIRINDA TERE YAĞ ERİTİYORUZ ÜZERİNE.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  26. SEVGİLİ SEVİMLİMUTFAK TEŞEKKÜRLER SEVGİLERİMLE...



    ASUMAN ABLACIM SEN GEL YAPARIM CANIM BEN SANA.ÖPÜYORUM TEŞEKKÜRLER...
    SEVGİLERİMLE...




    SEVGİLİ AYCAN,
    TEŞEKKÜRLER.BENCE GAYET GÜZEL BİR LEZZET TABİ HERKES HER TADA AÇIK OLMAYABİLİR.
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  27. SEVGİLİ SEVİL,
    TEŞEKKÜRLER SEVGİLERİMLE


    SEVGİLİ MERHABA,
    HOŞ GELDİN TEŞEKKÜRLER.
    HAYIRLI CUMALAR SEVGİLERİMLE...



    SEVGİLİ SARI MUTFAK,
    TEŞEKKÜRLER...
    SEVGİLERİMLE.....

    YanıtlaSil
  28. SEVGİLİ DERYA,
    TEŞEKKÜRLER...
    SEVGİLERİMLE..



    SEVGİLİ SERPİL,
    HAYIRLI CUMALAR TEŞEKKÜRLER
    SEVGİLERİMLE.



    SEVGİLİ ŞÜKRAN,
    MERAKLA BEKLİYORUM DENEMENİ SONUCU BİLDİRİRSEN SEVİNİRİM.
    SEVGİLERİMLE....
    SEVGİLERİMLE...




    SEVGİLİ SEVDA,
    TEŞEKKÜRLER....
    SEVGİLERİMLE...


    SEVGİLİ NARİNCE,
    TEŞEKKÜRLER SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  29. SEVGİLİ RA TEŞEKKÜRLER ANNEM ADINA DA.
    SEVGİLERİMLE...




    DENİZ'cİM İLAHİ GÜLDÜRDÜN VALLA BENİ:)ÇOK YAŞA EMİ.ÖPÜYORUM CANIM.SEVGİLERİMLE....


    SEVGİLİ BANU,
    TABİKİ:)
    SEVGİLERİMLE HAYIRLI CUMALAR...



    SEVGİLİ NESRİN,
    TEŞEKKÜRLER
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  30. kesinlikle denenmeye değer canım. notumu aldım. sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Ne kadarç bir tarif.Hiç duymamıştım ben de! Ellerinize emeğinize saglık canım.
    Ben de İzmir deyim:)
    sevgiler,

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  32. sevgili arkadaşım.pazıyı gördüğümde hiç arşivimde olmadığını farkettim.maharetli ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  33. merhaba..ben de erzurumlu geliniyim..Lor dolmasını evelikle yedim ama pek sevemedim :)şöyle kıymalı yada zeytinyağlı daha bir güzel sanki :)

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.