26 Aralık 2011 Pazartesi

Portakallı Kereviz



Bir çok insan barışık değil bu sebze ile,bizde öyle(ydik).Salatasını çok severek yaparım asla kereviz salatası olduğu anlaşılmıyor.Çok sık duyduğum portakal suyu ile pişirme yöntemini de hiç denememiştim.Blog yazmaya başladığımdan beri ön yargılarımı kaldırdığımı söylemiştim.

Özenle doğradım sebzeleri,portakalın suyunu çıkardım,soğanı kavurdum,hepsini güzelce tencereye yerleştirdikten sonra pişmesi için bekledim.Kereviz kereviz olmaktan çıkmış sanki enginar lezzetine bürünmüş ve kandırmıştı beni:)Bir de yemeğin o suyu,asıl lezzet onda işte ekmeği bana bana yemek istiyorsunuz.Sizde kereviz sevmeyen biri iseniz lütfen bu tarif ile bir şans daha verin hem kerevize hemde kendinize.

Malzemeler:
  • 1 adet (büyük) Kereviz
  • 1 adet (büyük) Havuç
  • 1 adet (büyük) Patates
  • 1 adet kuru Soğan
  • 1 su bardağı portakal suyu 
  • 1 su bardağı su [yada su yerine portakal suyu] 
  • Tuz
  • 1 çay bardağı zeytin yağ
  • Dere otu


Yapılışı:
  • Bir kenarda limonlu su hazırlayın.Sebzeleri içerine doğramak için.
  • Kerevizin kabuklarını soyun ve iri iri doğrayın.
  • Havucun kabuklarını soyun doğrayın.
  • Patatesin kabuklarını soyun doğrayın.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın tencereye alın.
  • Zeytin yağı ve tuz ilave ederek pembeleşene kadar kavurun.
  • Havuç,patates ve kerevizin suyunu iyice süzdükten sonra tencereye alın.
  • Üzerine portakal suyu ve su ilave edin.
  • Kaynamaya başlayana kadar yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte pişmeye bırakın.
  • Sık sık kontrol edin sebzeler dağılmasın.
  • Yapraklarını kullanmıyoruz.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

21 yorum :

  1. birçok kişinin aksine ben bayılırm kerevize. hele de portakallısına....
    ellerınız saglık

    YanıtlaSil
  2. bir kereviz sever olarak bayılırım bende, hele portakallısını yemeyenler mutlaka yemeli ellerine sağlık canım aramıza hoşgeldiniz...

    YanıtlaSil
  3. bende çok severim kerevizi:) seninkide harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. portakal olmadı mandalina nefis lezzet veriyor kerevize vitamin deposu zate.. ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bende kerevizi çok severim özelikle yesil kismini. Ama portaklai yapmaya hiç denemeedim. Lezzetli otesi gorunuyor, ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  6. bu tarifle tarafımdan denecektir..iştah açıcı..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. baharcığım öyle güzel anlatmışsın ki kerevizi hemencecik yapasım geldi. Ellerine sağlık görüntü her zamanki gibi harika. Lezzetini de merak ettim hem de çok. sevgiler

    YanıtlaSil
  8. çok haklısın ama ben yenemiyorum o ön yargıyı hatta kerevizin ortasına havuç koyup yapıyorlar ya en çok onda kalıyor gözüm ama nedense yemeyiz ziyan olur diye korkuyorum. size afiyet şeker olsun canım darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de geçen yıl ilk kez portakallı kereviz yaptım nefis oldu görüntüsüde lezzetide harika oluyor .
    Ellerine sağlık Baharcım .
    Afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  10. Bende en çok suyunu severim ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık tesadüf aynı zamanda yapmışız:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Her zaman değil ama yılda bir defa da olsa yerim fena değil aslında, ama altta kİ ispanak yemeğine hiç bir zaman hayır demem.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Yenmez mi hiç? Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Ben bu yemeğe bayılırım, içine biraz da saplarından koyunca daha farklı bir güzel oluyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. wwwksk60 blogspot.com26 Aralık 2011 12:48

    bayılırım ellerine sağlık canım hele görüntüsü gel beni ye diyor.

    YanıtlaSil
  16. bayılırım, bayılırım, bayılırım her türlüsünü yerim. Dediğiniz gibi o portakallı suyuna ekmeği bana bana daldırırım. Ben bütün malzemeleri minik minik kare doğrar, sofraya meze gibi koyarım. Geçenlerdede çorbasını yaptım, az önce bloguma koydum,tavsiye ederim. Ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Eskiden hiç hoşlanmazdım kerevizden. Ama şimdi özellikle portakallı olanına bayılıyorum. Ellerine sağlık canım. Nefis.

    YanıtlaSil
  18. Ben çok seviyorum kerevizi ama evde benden başka yiyen yok..
    kendime kadar yapıyorum bende..:))
    Genelde etli yapıyorum ama portakallısınıda yapmış ve beğenmiştim..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  19. Çoook güzel.Ellerine sağlık.Portakallı kerevizi öğrendiğimden beri başka türlüsünü de yapmıyorum.Çok yakışıyor.

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlıkk çok seviyorum bende kerevizi :))

    YanıtlaSil
  21. miss missss,ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.