20 Aralık 2011 Salı

Barbie Pasta


Prensesin hayalindeki 3 katlı şeker hamuru ile kaplı,figürlü bir pasta yapamasa da annesi,bir Barbie pastası hediye edebildi kızına.Ne yapıp ne edip bir daha ki doğum gününe kadar öğrenmeliyim şeker hamurunu.Yapımı kolay,görüntüsü çok şık olan bu pastayı sizler de rahatlıkla deneyebilirsiniz.

Malzemeler:Kek için
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 küçük paket kakao
  • 1 paket vanilya

Kreması için:
  • 1 litre süt
  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı hindistan cevizi
Üzeri için:
  • 3 paket krem şanti
  • İnci şeker

Yapılışı:
  • Kek için yumurta ve şekeri karıştırın.
  • Diğer malzemeleri de ekledikten sonra iyice çırpın.
  • 26 cm lik kelepçeli kalıbı yağlayın ve karışımı boşaltın.
  • 150 derece fırında pişmeye bırakın.
  • Soğuduktan sonra uzun tırtıklı bir bıçak yardımı ile keki enlemesine ikiye kesin.
  • Derin çukur bir kabın içerisini önce streç film ile kaplayın,kekin tek katını yerleştirin.
  • Kreması için hindistan cevizi hariç diğer malzemeleri karıştırın ve pişirin.
  • Ocaktan indirdikten 5 dk sonra hindistan cevizini ekleyin ve mikser ile 5 dk çırpın.
  • Kremayı kaba oturttuğunuz kekin içine dökün.Çok az artıyor kremadan.
  • Diğer pasta kekini de üzerine kapatın ve streç film ile sarıp 1 gece buzdolabında bekletin.
  • Ertesi gün servis yapacağınız tabağın üzerine ters çevirin.
  • Kullanacağınız barbie bebeğin sadece gövdesi olması gerekiyor.
  • Alüminyum folyo ile bebeği sarın.Pastaya temas etmemesi gerekiyor.
  • Bıçak ile çok hafif pastanın ortasını açın ve bebeği yerleştirin.
  • Krem şantiyi paketteki tarife göre hazırlayın.
  • Sıkma poşetine doldurun ve üzerine boşluk kalmayacak şekilde sıkın.
  • İnci şekerler serpiştirerek pastayı tamamlayın.

Ama ben dar ve derin bir kap kullandım.Zemindeki pastayı yerleştirirken kabın içerisine kenarlarından içe kıvrılan kekin bir kısmını kestim.Üzerine kapattığım keki de kabın yuvarlağın ca kesip üzerine kapattım.Keki çok az kestim,siz dilerseniz daha genişçe bir kabın içerisinde uygulayabilirsiniz.Keki tam kullanmış olursunuz.

25 yorum :

  1. Canım valla bravo süper bir pasta olmuş prenses çok şanslı:))Ellerine
    emeğine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. kız çocuklarına çok güzel bir pasta:)))

    YanıtlaSil
  3. bende bugün kendime şeker hamuruyla doğum günü pastası yapacağım inşallah,ama bu pastayada bayıldım inan,ne kadar şık olmuş,prensesin yeni yaşı kutlu olsun,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Baharcigim öncelikle nice seneler dilerim...Pasta harika olmus, gercekten,ellerine saglik. Ama seker hamuruna da bulasman lazim..kimbilir neler yaparsin?
    sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  5. Maşallah baharcım bayıldım şahane bir pasta olmuş. Senin elinden hiç bir şey kaçmaz :)
    Sen seneye güzel prensese harika şeker hamurlu pastalar yaparsın emeklerine sağlık tekrar prensese nice seneler
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. merhaba arkadaşım harika olmuş ellerine sağlık gelin gibi olmuş...birde şu pastalardaki şeker inci boncuklara bayılıyorum. Ama maalesef burada bulamadım. yaşadığım şehir küçük olduğu için bu tür şeylerin satıldığı bir yer yok.harika harika harika

    YanıtlaSil
  7. ellerinize saglik mutlu haftalar sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. waaavvvv süper bence şeker hamurlu pastadan daha güzel
    ellerine sağlık canım prensese uzun sağlıklı bir ömür dilerim

    YanıtlaSil
  9. çok zarif olmus, ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  10. kesinlikle çok cici bir pasta olmuş bu. seneye kızımın pastalarını ben yapmayacam diyordum ama beni bile heveslendirdiniz :)mutlu seneler kızınıza

    YanıtlaSil
  11. 15in üzerinde barbi pasta yaptım eşe dosta daha kendi kızıma yapamadım:) ellerine sağlık canım nefis olmuş beyaz çok yakışmış
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. gelin kız gibi olmuş. gelinlik tasarımını beğendim:) Bence şeker hamurundan daha güzel krem şanti. yani şeker hamuru güzel evet ama yerken pek sevmiyorum pek çok insan gibi. Nice senelere...

    YanıtlaSil
  13. prensesin doğum günü kutlu olsun Rabbim hayırlı yaşlar versin inşallah.yerime öp prensesini baharcım.ve....pasta muhteşem olmuş.şeker hamurundan çok daha güzel ve çok daha şık bence...ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel olmuş gerçekten ama dikkat et şeker hamuru bağımlılık yapıyor sonra :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Eline saglik cok güzel olmus...

    YanıtlaSil
  16. oooo muhteşem bir güzellik bu kesmeye nasıl kıyılacak)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bence süper bir pasta olmuş
    Nice nice yıllara diyorum
    Sağlıla ve mutlulukla
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Nice yaşlara prenses ... bu arada pasta çok cici olmuş eliniz böylesi becerikliyse şeker hamurlusunuda kesinlikle yaparsınız ama bende katılıyorum şeker hamuru bağımlılık yapıyor :)

    YanıtlaSil
  19. Canım, harika olmuş. Ellerine sağlık. Prensesin yeni yaşı kutlu olsun. Nice sağlıklı, mutlu seneler diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine sağlık küçük prensesin yaşı uzun olsun inşallah))
    pastasıda süper olmuş
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  21. Prensesine yakisir cok sirin bir pasta olmus saglikli uzun ömürler dilerim minik kizina

    YanıtlaSil
  22. Süperrrr.
    Pasta görsel bir şölene dönüşmüş.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. kuzum ben bu gelini isterim valla sevgiler...bu arada mimledim seni...

    YanıtlaSil
  24. Harika bir pasta maşallah canım:)

    YanıtlaSil
  25. Pasta tek kelimeyle muhteşem olmuş. Emeğinize sağlık. Yalnız bir şey sormak istiyorum, neden yapım aşamasını fotoğraflamadınız? Görebilseydik daha kolay olurdu diye düşünüyorum. çok şık...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.