18 Aralık 2011 Pazar

Çaylı Kurabiye

Kıyır kıyır nefis bir kurabiye.Sevgili Özlem'den tarif.Mutlaka denemenizi öneriyorum.İçerisine konulan kuru çay, tadına bakacak olanların ilgisini daha da arttırıyor.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta sarısı 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 250 gr yumuşak margarin
  • 2 yemek kaşığı nescafe
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 tane lipton bardak çay (toz halinde)
  • 1 kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur)
Üzeri için:
  • 1 yumurta akı
  • Toz şeker,ceviz,mısır gevreği vs...(hangisi varsa)
Yapılışı:
  • Hamur için bütün malzemeleri yoğurma kabına alın.
  • Lipton bardak çay paketlerini keserek çayı toz halde ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek yumuşak bir kurabiye hamuru hazırlayın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın.
  • Yumurta akına bulayın.
  • Toz şeker,ceviz,mısır gevreği hangisini varsa buladıktan sonra tepsiye dizin.
  • 160 derece fırında hafif kızarana kadar pişirin.
Kaynak:Özlemhan

9 yorum :

  1. Sabah sabah bu ne güzel bir görüntü böyle.
    Artık resimlerine bakmaktan tarife bakamıyorum:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım çok güzel bir kurabiyedir bende çok yaparım içine bazen fındık veya ceviz de eklerim daha da güzelleşir tavsiye ediyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. değişik, ben cesaret edemem sanırım içine demlenmemiş çayı koymaya.. ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, pazar kahvaltınız şenlenmiş sanırım:)

    YanıtlaSil
  5. Cok degisik bir kurabiye olmali, tadini merak ettim, deneyecegim mutlaka... Ellerine saglik arkadasim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. Cok enteresan gelmişti bana bu tarif,
    Hatta hikayesi de var yakında anlatacağım sanırım :)
    Ellerine saglık cok sevgiler

    YanıtlaSil
  7. cafe portakaldan ilk denemem çaylı kurabiye oldu..gayette memnun oldum..kurabiyeyi yerken iki çeşit kurabiye yiyorsunuz sanki..sizinde dediğiniz gibi kıtır kıtır bir kurabiye..tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  8. Çaylı kurabiyeyi şimdi pişirdim. Başka sitelerde görüyordum ama hep tereddüt ettim. Çilekli kek tarifin çok güzel olunca cesaret geldi. Sıcak sıcak tadına baktım. Tek kelimeyle nefis. Tarifin için çok teşekkürler Baharcım :)Ayşen

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.