3 Aralık 2011 Cumartesi

Keten Tohumlu Sandviçler


Çocuklar için hem besleyici hemde lezzetli sandviçler.


Malzemeler:
  • 1 şişe içme sodası
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı çekilmiş keten tohumu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur)

Arası için:
  • Kaşar peyniri 
  • Domates
Üzeri için:
  • Yumurta
  • Keten tohumu
Yapılışı:
  • Ilık sütü yoğurma kabına alın ve yaş mayayı eritin.
  • İçme sodası ve sıvı yağ ekleyin.
  • Keten tohumu,tuz ve toz şeker ilave edin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek az ele yapışan yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • 30 dk ılık bir ortamda dinlendirin.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve tezgahın üzerinde yuvarlayın.
  • Üzerine yumurta sürün ve keten tohumu serpiştirin.
  • Önceden ısınmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkar çıkmaz mutfak havlusu ile üzerini örtün ve soğumaya bırakın.
  • Kaşar peynirini kurabiye kalıbı ile şekilli kesin.
  • Domatesleri ince dilimleyin.
  • Sandviçler soğuduktan sonra arasını bıçak ile yarım kesin.
  • Önce domates onun üzerine şekilli kesilen kaşar peynir yerleştirin.
  • Servis tabağına alın.


12 yorum :

  1. cok şeker olmuşlar benim gibi iki çocuklu bir annenin acele yapması gereken tarifleri arasında şimdiden yerini aldılar. Ellerin dert görmesin. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyorlar. tyerim hepsini. Ohh kahfaltıda mis olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Birisine daha böyle nida sallamıştım: İmdaaaat, ekmekçi teyze tahtım sallanıyooooor !!! ' diye:)) Ama kimeydi hatırlamıyorum Baharcım. Ellerine sağlık, harikasın..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım))
    keten tohumunun çok şifalı olduğunu duymuştum ))en güzel tüketme yollarından biri olmuş sandviçler
    nefis görünüyor
    öptüm Bahar cım sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  5. oğğğ maşallah aklımıza takılan, aslında basittir de nasıl yapılırki dediğimiz ne varsa son zamanlarda bizlere sundun, sağolasın. pratik bir tarifmiş ben de son zamanlarda kanepe ekmekler pahalanınca off ya yetti bu zamlar aslında kolay da nasıl yapılır ki demiştim:=) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerien sağlık baharcım ne kadar güzel görünüyorlarrrr süper süperrrrrr

    sevgilerimleee

    YanıtlaSil
  8. görüntüleri çok tatlı:) çocuklar için gerçekden harika ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Sağlıklı beslenmenin askerleri gibiler, dizi dizi :)

    YanıtlaSil
  10. oy ne sirin olmus bunlar ellerine saglık...canım camlı keyfede bayıldım izmire yolumuz düşerse geliriz artık...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık bahar hanım :) sadece çocuklar değil biz büyük çocuklarada layık olmuş :)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel görünüyorlar canım ama ben bunları yemeye başlarsam çocuklara kalmaz sanırım çok lezzetli görünüyorlar:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.