7 Ağustos 2012 Salı

Kadınbudu Köfte


Nefis lezzetli bir köfte çeşidi.Yapımı biraz aşamalı da olsa sonucu buna değiyor.Yanına bol yeşil salata ile servis edebilirsiniz.

İftar ve sahur için tercih edebilirsiniz.

Malzemeler:

  • 300 gr dana kıyma
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağı haşlanmış pirinç
  • Yarım demet maydanoz
  • Tuz,karabiber,kimyon
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • İnce kıyılmış maydanoz
Kızartmak için:
  • Sıvı yağ
Bulamak için:
  • 1 kase un
  • 1 yumurta



Yapılışı:
  • Küçük bir tavaya sıvı yağı alın ve kıymanın yarısını kavurun.
  • Geri kalan kıymayı derin bir kaba alın.
  • Üzerine kuru soğanı rendeleyin.Soğanın fazla suyunu sıkın.
  • Yumurta ve un ekleyin.
  • Tuz ve karabiber ilave ederek yoğurun.
  • Kavrulmuş kıymayı ve haşlanmış pirinci ekleyin.
  • En son ince kıyılmış maydanoz ilave edin ve buzdolabında 15 dk dinlendirin.
  • Köfteleri elinizle oval şekil verin.
  • Önce una daha sonra çırpılmış yumurtaya bulayın.
  • Kızgın yağda kızartın.
  • Hamur yumuşak olacaktır fazladan un eklemeye gerek yok.
  • Oval şekil verdikten sonra una bulayınca toparlanıyor.
  • Önceden hazırlayıp ısıtmak için mikro dalgayı kullanabilirsiniz.

25 yorum :

  1. tadı harika oluyor gerçekten de

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. aşamalı ama yemesi lezzeti güzel değiyor bence:))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  3. Bahar'cım ismini hiç sevmediğim leziz bir köfte
    dir.Ellerine sağlık,berketli iftarlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. sonucuna kesinlikle ve kesinlikle değiyor :)
    görseller harika lezzet fışkırıyor:)
    ellerine sağlık hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  5. Ben maalesef bir türlü beceremedim kadınbudu köfte yapmayı, o sebeple bu tabak benim:))Çok lezzetli görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. biz genelde birgün öncesinden kalmış pilavla yaparız, küçükken sadece pişmiş pilavla yapılır zannedip anne pilavı çok yap yarın da köfte yaparsın diye tuttururdum:) Anılar işte:) Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Ayy çok güzel görünüyor ben çok severim liseden arkadaşımın babası yapardı her Ramazan sevdelerdeki Fix menümüzdu kadın budu köfte ben bı kac kez denedim ama Halil amcanın yaptıgı gibi olmadı bide senin tarifler deneyeyim ... Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. Bencede bu kadar zahmete değiyor ellerine sağlık Baharcığım bende de sırada bekleyen tariflerden sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. deryaçığıma katılıyorum bende adını böyle bilirim ama kadın budu deyince bir tuhaf oluyor insan ama tadı çok güzeldir eline sağlık

    YanıtlaSil
  10. çok severim çoook....
    canım ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. MERHABALAR.sizi bu gün itibarı ile takibe alıyorum bende beklerim.Kadınbudu köfteye bayılırım ama yapmak biraz zor geliyor bana.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ben bayılırım ama oğluşum sevmez o yüzden çok nadir pişer bizim evde.. Ellerine sağlık Baharcım, harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  13. harika görünüyor.bayılırım kadınbudu köfteye.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Olağanüstü bir tarif...Bu tarife şapka çıkartılır....

    YanıtlaSil
  15. ikinci kez karşılaşıyorum, bana bir kuvvet bu fotoları gördükten sonra yapmazsan olmaz diyor :))

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık nefis görünüyor. uzun zamandır yapmadığımı fark ettim.

    YanıtlaSil
  17. bende çok severim ama bende uzun zamandır yapmadım :( ellerine emeklerine sağlık baharcığım...

    YanıtlaSil
  18. Baharcım ellerine sağlık..nefis olmuşlar..tabağı alıp gidesim geldi..bizim evdede çok sevilir..yanınada bol yeşillik..ohh misss..

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık çok leziz görünüyor :)http://cafelondon.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık harika görünüyorlar nefis olmuşlar arkadaşım sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. et olacaksa köfte olsun derim hep canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. piştiii :)

    elelrine sağlık enfes görünüyor, olsa da yesek dedim:)

    sevgiyle

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor resimlerinizde çok canlı

    YanıtlaSil
  24. CANIM BENİM ELLERİNE SAĞLIK..
    BENDE ANISI BÜYÜKTÜR BU KÖFTENİN
    BLOKTAKİ İLK TARİFLERİMDEN BİRİ..
    TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  25. En çok sevdiklerimden o kadar çok severim ki ertesi sabah kalanını soğuk soğuk kahvaltıda bile bayılarak yerim .Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.