5 Ağustos 2012 Pazar

Deniz Börülcesi



Deniz Börülcesi, var mı daha önce hiç tadına bakmayan ya da sevmeyen?Deniz Börülcesi deniz kıyısına yakın yerlerde yetişen bir bitkidir.

Deniz kıyılarında suyun gel-git yaptığı yerlerde sular çekildikten sonra yetişen bu bitki tuzlu,ekşi ama lezzetlidir.Daha çok ilkbaharda tüketilir.Haşlanarak salatası yapılır.Limon,sarımsak ve zeytinyağ karıştırılarak yapılan sos ile servis edilir.

Malzemeler:

  • 2 demet  Deniz Börülcesi
  • 2 diş sarımsak
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
  • Deniz börülcelerini yıkayın.Derin bir tencereye sıcak suyu ekleyin.
  • Kaynamaya başlayınca börülceleri ekleyin ve tencerenin kapağını kapatın.
  • 15 dk haşlayın.
  • Daha sonra su dolu başka bir kabın içerisine süzgeç yardımı ile börülceleri alın.
  • 2-3 dk bekletin bu suda bekletin ve süzün.
  • Börülcelerin uç kısımlarından tutup aşağıya doğru yeşilliğini çekip sapından ayırın.
  • İç kısımları kılçıklıdır bu işlem kılçıklarından ayırmak için.
  • Sos için sarımsağı ezin zeytinyağ ve limon suyu ile çırpın salataya ekleyin.
  • Ceviz parçaları ile de servis edin.

19 yorum :

  1. Hiç yemedim. Bu bitkiye karşı çok önyargılıyım...Hep yenilmiyecek birşeymiş gibi düşünüyor beynim....Yenmeye değer bir şey mi?

    YanıtlaSil
  2. ben hiç yemedim mesela

    bu aralar çok da sık çıkıyor karşıma
    tadını da merak ediyorum tabii

    İstanbulda bulursan deniyeceğim inşaAllah

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. ah bir izmirli olarak bayılırım börülcenin her çeşidine <3

    YanıtlaSil
  4. Çok seviyorum ama yapmak hiç kısmet olmadı..en kısa zaman da denemek istiyorum..sizinki süper olmuş..ellerinize sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık.Yemyeşil rengi ile çok güzel,iştah açıcı görünüyor.Cevizli hiç denememiştim ama yakışır herhalde.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine emeklerine saglik ben bir kez kuzenimde yedim güzeldi.

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bişi! Ben çok severim deniz börülcesini.

    YanıtlaSil
  8. bu salatayı yiyen asla vazgeçmez. Bence çok lezzetli.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Yaşadığın yer açısından çok şanslısın canım. Ben burada sebzeye hasret kaldım :(
    Ellerine sağlık. İştah açıcı görünüyor. İftarda sadece bunu yiyebilirim :)

    YanıtlaSil
  10. Off... Olsa da şimdi yesek. Her yerde de bulunmuyor ki :( Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Bayılırım, hergün olsa hergün yerim, insan yerken denize ilk girdiğinde su yutmuş gibi oluyor ve deniz gibi kokuyor. Tam benlik yani, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Bol limonlu hımm nede güzel olur baharım ellerine sağlık enfes olmuş afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  13. Biz de yoğurtlusunu yapıyoruz genelde deniz börülcesinin. Ellerinize sağlık, hem lezzetli hem hafif.

    YanıtlaSil
  14. ben de hic yemedim ama yersem severim heralde:)

    YanıtlaSil
  15. Bende hiç yemedim lamacim ama boğun mutlaka deneyeceğim eksi ve tuzlu tam benlik lezzet

    YanıtlaSil
  16. Çok denk geldim ama denizden balık dışında hiç birşeyi yemeye cesaretim yok:)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bende bir İzmir li olarak deniz börülcesini çok seviyorum,İstanbul da heryerde bulunmuyor, özlemişim Bahar hanım beni bu tarifinizle İzmir'ime götürdünüz ellerinize sağlık harika :)İnanırmısınız burda normal börülce bile çok nadir bulunuyor bulsak bile kart İzmir'deki gibi değil onu da çok severim.Sizin bloğu keşfettiğim iyi oldu tarifleriniz çok güzel tam benlik :)
    Senem BABAALİ ( SENEM'CE )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Senem hanım,İzmir de bulmak çok kolay.Normal börülce bile dolu tazecik en incesinden:)Teşekkürler
      sevgiler

      Sil
  18. bende geçen sene Yalovadan almıştım yoğurtlu yapmıştık çok güzeldi.Bu sene daha denemedim,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.