31 Aralık 2010 Cuma

İlk Ekmek Denemesi...


Harika bir şey evde kendi ekmeğini yapmak.O kadar kolay ve o kadar lezzetli oldu ki doyamadık yemeğe.Pişerken o ekmeğin kokusu ve sıcaklığı evin her köşesine sinmiş ve buram buram kokmuştu.Benim makinem çift hazneli olduğu için 2 tane ekmek yaptım.Bir tanesinin içine 1 adet haşlanmış patates ekledim,diğer ekmeği normal ekmek olarak pişirdim.
Bir adet ekmek için 450 gr
Malzemeler:
  • 180 ml su
  • 2 küçük ölçü kaşığı sıvı yağ
  • 2 küçük ölçü kaşığı süt
  • 350 gr un
  • 2 küçük ölçü kaşığı toz şeker
  • 1 küçük ölçü kaşığı tuz
  • 1 küçük ölçü kaşığı instant toz maya
Yapılışı:
  • Ekmek makinesinin haznesine önce sıvıları koyalım.
  • Daha sonra unu ilave edelim.
  • Parmağımızla unun ortasında küçük bir girinti açalım.
  • Bu girintiye mayayı koyalım.
  • Maya sıvı malzemelerle ve tuz ile temas etmesin.
  • Tuz ve şekeri de bu şekilde sağ ve sol kenarlara girinti açarak koyalım.
  • Normal beyaz ekmek programını seçelim.
  • Pişirme konumunu orta olarak ayarlayalım.
  • Başlat tuşuna basıp ekmeği pişmeye bırakalım.


6 yorum :

  1. ÇOOOK GÜZEL OLMUŞLAR YARIN İLK İŞİM MAKİNANIN HATIRINI SORMAK BİR KENARDA ÖYLACA DURUYOR:)
    PATATESLİ NASILDI MERAK ETTİM???

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. Bende yaparım sıklıkla ekmeğimi. Dediğin gibi mis gibi kokuyor tüm ev:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili susamçörekotu,
    Bir kenara koymayı hiç düşünmüyorum.
    Bencede en kısa zamanda sıcacık ekmekler yapmaya devam et.Patates hem lezzet verdi hemde ekmeği daha yumuşak yaptı.Bir daha ki sefer patates unu ile yapmayı düşünüyorum.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nazlı,
    Evde ekmek yapmak hem zevkli hemde lezzetliymiş.Teşekkürler.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Ben de epeydir evde ekmeğin sefasını sürenlerdenim :)
    Kokusu,tadı hakikaten bambaşka..
    Hele eşim bu ekmek işinden hoşlanıp da ekmeği yapmaya benden hevesli çıkınca herşey çok güzel oldu :)
    Ekmeklerin de sepetin de harika gözükyorlar :)
    Afiyet,şifa olsun canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. blogunuzu yeni kesfettim ve birkaç gundur fırsat buldukca olabilidiğince cok sayfa incelemeye calışıyorum..makinanızın markası nedir acaba? her makinanın ekmeği bu kadar guzel tutmuyor cunku..! Rumeysa

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.