16 Aralık 2010 Perşembe

Arap Kurabiye

Bu aralar çok hareketliyim.Mutfaktan çıkasım yok.Sürekli yeni lezzetler denemek ve sizlerle paylaşmak istiyorum.Bu yüzdende geç saatlere kadar pc nin başındayım.:)Kenarda notu alınmış bir sürü tarif var.Bu tarifede daha önceleri hep rastladığım fakat hamurunda haşlanmış yumurta sarısı görünce hep ertelediğim bir kurabiye.Bu ön yargımı bugün aştım.Ve bundan sonrada denemeden hiç bir tarif hakkında karar vermemem gerektiğini anladım.Çok basit ve çok lezzetli bir kurabiye.Pişerken kokusuna dayanamayıp, mutfağa koşup gelen kızımın "hmmmm anne kurabiye mi yapıyorsun?" deyip pişmesini bekleyen ve fırından çıkar çıkmaz tadına bakan, kızımdan tam not alınmıştır.Her zaman olduğu gibi beni mest eden o güzel cümleler döküldü dudaklarından."Benim hamarat annem,ellerine sağlık olsun annecim.:))"Gelelim tarifimize.
      Malzemeler:
  • 2 tane büyük boy yumurta sarısı (haşlanmış) küçükse yumurtalar 3 tane
  • 250 gr yumuşamış margarin
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 3 su bardağı un.
      Dış kaplaması için:
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • Yarım su bardağı toz nesguik
  • Yarım su bardağı kakao
     Yapılışı:

  • Haşlanmış yumurta sarısı,margarin,vanilya yı güzelce karıştıralım.
  • Pudra şekeri ilave edelim.
  • Unu da ekleyip yumuşak bir hamur yapalım.
  • Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp önceden ısınmış fırında 10.15 dk pişirelim.
  • Fırından çıkınca sıcak sıcak hazırladığım kakaolu karışımda güzelce yuvarlayalım.
  • Kabartma tozu kullanmıyoruz.
Tarifin aslı için buraya bakabilirsiniz.

4 yorum :

  1. merhaba

    benim kurabiyemi yapmışsınız. tarif bana ait. nerden almışsınız bilmiyorum ama yanlış bir tarif bu. orjinal tarifte hamurda pudra şekeri yok. yumurta büyük yada küçük farketmez 3 adet yumurta sarısı olması gerekiyor. ayrıca margarin değil tereyağ kullanmak gerekli. ceviz kadar top yapılmıyor mile gibi olması gerek. bir ölçüden 50 adet falan çıkması gerek...

    bunları yazdım çünkü hepsi kurabiyenin asıl tadını etkileyecek şeyler. emek verdiğim bir şeyin herkes tarafından beğenilmesini isterim ben.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. BETÜL HANIM YANLIŞ ANLAMAYIN LÜTFEN EMEĞE SAYGIM SONSUZ YENİ BİR BLOGUM.O DÖNEMDE YAPTIĞIM BİR KURABİYE.TARİFİ NERDEN ALDIĞIMI HATIRLAMIYORUM.AMA TATSIZ OLACAĞINI DÜŞÜNEREK EKLEMİŞİMDİR PUDRA ŞEKERİNİ SORUN OLACAĞINI SANMIYORUM.TARİFİN ALTINA LİNKİNİZİ EKLİYORUM.SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  3. Betül hanım az önce baktım sizin sayfanıza size ait olduğunu bilseydim kesinlikle link vermeden yayınlamazdım.Kenara not almışım ama nerden aldığımı not almamışım.Sizin blogunuzu sevil hanımın blogunda gördüm.Hakkınızı helal edin lütfen.Yarışmaya bile katılmış bir kurabiye üzüldüm şimdi.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. canım hakkım helal olsun. duyarlılığın içinde ayrıca teşekkür ederim..

    sevgiler

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.