27 Aralık 2010 Pazartesi

Çikolatalı Pasta

Mutlu sabahlar.Bir kaç gündür buzdolabında bekleyen pandispanya en sonunda pasta olmaya karar verdi.
Nasıl yapsam,arasına ne koysam derken harika bir pasta oldu.Koca bir dilim yemişim.İtiraf etmeliyim ki tatlıya karşı  acayip bir zaafım var.:))Tatlı görünce dayanamıyorum.Emin olun bu pasta bugün biter.:)))Evde benim gibi biri daha var.)))
Malzemeler:Pandispanya için:
  • 4 yumurta
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 4 kahve fincanı un
  • 1 portakal rendesi
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket kakao
  • 1 fincan su
Kreması:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket  krem şanti
  • Yarım çay bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket çikolata (80 gr)
  • 1 su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
  • Kek malzemeleri çırpılır.Önce yumurta ve şeker.Sonra sırasıyla eklenir.Kelepçeli kalıba boşaltılır.(en küçük kelepçeli kalıpta yaptım.)Fırına verilir.
  • Kreması için süt,un,nişasta,şeker pişirilir.
  • Krema piştikten sonra soğumaya bırakılır.
  • Yarım çay bardağı süt ile 1 paket krem şanti hazırlanır.Kakao da eklenir.
  • Kremaya ilave edilir.
  • 1 paket çikolata benmari usulü eritilip soğuduktan sonra kremaya eklenir.
  • Bütün krema malzemeleri mikserle iyice çırpılır.
  • Pasta 3 parçaya bölünür.
  • Her katına kremadan ve damla çikolatadan konulur.
  • Bu işlem kelepçenin içinde yapılırsa pastada kayma olmaz.İşlem bitince kelepçeden çıkarıp etrafı süslenir.
  • En son dışıda bu krema ile kaplanır.
  • Üzeri arzuya göre süslenir.



14 yorum :

  1. Pasta cok ista acıcı! Ben de cok severim bu tarz pastaları ozellikle çikolatalı kremayı severim meyveli pek tercihim değil.
    Cok guzel olmus pasta, ellerinize saglık.

    sevgilerimle,
    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor ellerine sağlık canım..
    Böyle nefis bir pasta tabikide bir günde biter :))
    Bu arada etkinliğe mutlaka katılmak gerek mandalin kardeşini portakal yalnız bırakmaz :))
    Bekliyorum :)
    Bu arada etkinlik logomuda sayfanda bir köşeye iliştirebilirsen çok sevinirim böylece daha çok kişiye ulaşmış oluruz.
    Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler Figen hanım
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Yıldızcım,
    Etkinlik için düşünüyorum ne yapsam diye.Tabiki yalnız bırakmayız:)))
    Tabiki yayınlarım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. merhabalar;
    pastanız oldukça cezbedci görünüyor..
    bahsettiğiniz tatlı tutkusu bizde ailecek mevcut:D
    dayanamıyoruz:)
    bir günde bitmesi de oldukça olağan:)
    ellerinize sağlık olsun :D

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Yanında çay yada kahve ile güzel giderdi doğrusu.

    YanıtlaSil
  7. blogun hayırlı olsun,pasta çikolata sevenler(mesela ben)için mükemmel,eline sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. Çikolata olunca ben de kendimi frenliyemiyorum. Harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. lezzet şöleni!
    üfff nefis birşey olmuş.deminden beri geziniyorum bu tarifte tatlısı oldu gördüklerimin:)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Bahar blogun harika pastanda tabiki izleyicin oldum sevgiler

    YanıtlaSil
  11. bana da bir dilim bana da:) yeme de yanında yat olmuş ya..uff olsaydı keşke bizim dolapta da bir tabak böyle..

    YanıtlaSil
  12. YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. super bir tarif.kizlarla beraber yaptik,bir guzelde yedik.baska pasta tariflerini dort gozle bekliyorum. . emine

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.