21 Mayıs 2014 Çarşamba

Kakaolu Tırtıl Kurabiye


Daha önce Tırtıl Kurabiye tarifi yayınlamıştım.Bu sefer de kakaolu olarak hazırladım.Kesinlikle deneyin derim.Tırtıl kurabiye ve Yıldız kurabiye kalıplarını en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım.

Mutlu huzur dolu bir hafta sizlerin olsun.



Malzemeler:
  • 1 paket margarin 250 gr (oda ısısında)
  • 1 kutu pudra şekeri 250 gr
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 4 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket kakao
  • Yeteri kadar un (yumuşak bir hamur)

Yapılışı:
  • Yumuşak margarini derin bir kaba alın.
  • Pudra şekerini ekleyin ve karıştırmaya başlayın.
  • Sıvı yağ ve yumurtayı ilave edin.
  • Kakao ekleyin.
  • Vanilya,kabartma tozu,buğday nişastası ile beraber yavaş yavaş un ekleyin.
  • Çok yumuşak bir hamur olmalı un fazla eklemeyin.
  • Elinize portakal kadar parçalar alın ve tırtıl kalıba koyarak baş parmağınız ile iterek tepsiye şekil verin.
  • Bütün hamuru bu şekilde tamamlayın.
  • 170 derece fırında çok az pişirin.

3 yorum :

  1. Bu kurabiye her şekilde çok lezzetli oluyor,kakaolu,portakallı,sade..Kahvenin yanına çok yakışıyor..ellerine sağlık Baharcım..

    YanıtlaSil
  2. Çok seviyorum bu kurabiyeyi sıkamam diye cesaret edemiyorum. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. eskiden annem yapardı, çok severek yerdim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.