1 Nisan 2014 Salı

Enginarlı Pilav



Neredesiniz? Nasılsınız? Diye arayan ve soran herkese kucak dolusu sevgilerimi göndermek istiyorum.

Şükürler Olsun!

17 Mart günü hastaneye yattım.20 Mart da bir operasyon geçirdim.Bu sebepten bir süre buralardan uzak kaldım.

Boyun bölgemde oluşan bir şiş beni bir süre hastane yollarına taşıdı.Tetkikler falan derken şiş belli evreler geçirdi.Tam bir şey kalmadı derken 10 gün önce tekrar bir şiş meydana geldi.Zaten onun öncesinde ameliyat için gün verilmişti.Umut işte son ana kadar belki gerek kalmaz diye düşündüm durdum :) 2 saate yakın ameliyatta kaldım.Yoğun bakımda bir kaç saat kaldıktan ve ayıldıktan sonra 5 gün hastanede tedavi gördüm.

Çok iyiyim Rabbime Şükür. Rabbim dermansız hastalık vermesin!

Tiroglossal bir kist olduğunu söyledi doktorum.Boyun bölgemde belli yerlerde olduğunu ve hepsini aldıklarını belirtti.Patoloji sonuçları henüz çıkmasa da doktorumun korkulacak herhangi bir şey olmadığını söylemesi bizim için yeterliydi.

1 hafta kadar da Annem de kaldık.2 gün önce evimize geldik.Bir süre daha dikkat edersem kısa sürede kendimi toparlar ve eski sağlığıma kavuşurum sanırım.

Bu süreçte yanımda olan, telefon ile arayan,mesaj gönderen,hastaneye ve evimize ziyarete gelen,sosyal medya üzerinden sürekli yazan,güzel dileklerini dualarını ileten tüm herkese sonsuz teşekkürler.

İnsanın ilgiye sevgiye en çok ihtiyacı olduğu zamanlarmış onu fark ettim.

En büyük teşekkür tabiki Annem'e.

Sizler de İyi ki Varsınız.Teşekkürler.



Malzemeler:
  • 1 adet kuru soğan
  • Yarım türk kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 su bardağı pirinç
  • 5 adet Tukaş Enginar konservesi
  • 2,5 su bardağı sıcak su
  • Tuz,karabiber

  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın.
  • Tencereye alın üzerine sıvı yağ ekleyin ve soteleyin.
  • Enginarları başka bir tencereye alın ve üzerin biraz sıcak su ekleyin.
  • Çok hafif yumuşayana kadar haşlayın.
  • Pilav içerisinde de pişeceği için çok haşlamanıza gerek yok.
  • Haşlanan enginarları küp küp doğrayın.
  • Sotelenen soğanların üzerin ekleyin.
  • Pirinci yıkayın ve iyice suyu süzüldükten sonra enginarların üzerine ekleyin.
  • 1-2 dk karıştırın.
  • Sıcak su ekleyin.
  • Tuz ilave edin ve kısık ateşte pişmesini sağlayın.
  • Her pirinç farklı olduğu için su ihtiyacı değişebilir.
  • Az gelirse kullandığınız pirince göre su ilave edebilirsiniz.
  • En son ince kıyılmış dereotu ekleyin ve karabiber serpiştirerek servis edin.

Tukaş Facebook sayfasını buradan takip edebilirsiniz.

9 yorum :

  1. Baharcım öncelikle çok geçmiş olsun..Seni ve güzel tariflerini çok özledik.Allah amansız dert vermesin,bununla son bulsun canım..Enginarlı pilav muhteşem olmuş,ellerine sağlık,Bizim evdede çok sevilir..sık sık yaparız.Ben içine 2 tanede kesme şeker ekliyorum..Tavsiye ederim..sevgiler..tekrar hoşgeldin..

    YanıtlaSil
  2. Cok geçmiş olsun ablacim. . Rabbim daha iyi etsin inşallah. .

    YanıtlaSil
  3. Canım tekrar geçmiş olsun.. Ellerine sağlık.. :)) Sevgiler canım görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun olsun, Bahar hanım..

    YanıtlaSil
  5. Baharcım çok büyük geçmiş olsun tekrar, en önemli şey ve kaybedince farkına varıyor olmamız da ne acı. allah büyük dertler vermesin inşallah. pilava gelince enginara zaten bitiyorum, tarifi de çok begendim ellerine sağşık ilk frısatta denemek isterim ben de

    YanıtlaSil
  6. Firdevs
    Allah acil şifalar versin inşallah. Bir önceki yazının son yorumu bana aitti, gerçekten sizi çok merak ettim. Çok şükür ki sizi tekrar buralarda gördük.

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun. Sağlıklı güzel günle dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Canım arkadaşım çok geçmiş olsun. Allah bir daha yaşarmasın. Enginarlı pilav müthiş ellerine sağlık. Kendine çok iyi bak...:) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun canım..
    Pilav aşığı biri olarak tam benlik bir tarif olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.