15 Mayıs 2012 Salı

Haşhaşlı-Mercimekli Börek


Nefissss bir börek hazırladım sizlere.Nefis kelimesi bile yetersiz kalır bu börekler için.Daha önce haşhaşı ne kadar çok sevdiğimi söylemiştim sanırım:)olsun tekrar ediyorum ekmeğimi banıp banıp yiyebilirim.
Bu börekler geçen hafta anneannemiz bize kalmaya geldiğinde beş çayına hazırlandı.Afiyetle yenildi.Tadına bakanları ise kendine aşık etti diyebilirim.Neyse daha fazla iştahınızı kabartmadan tarife geçeyim.

Malzemeler:

  • 4 adet yufka
  • 2 yemek kaşığı dolu haşhaş ezmesi (sürtülmüş haşhaş)
  • Sıvı yağ (haşhaşı inceltecek kadar)
İç malzemesi için:
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 2 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Tuz,karabiber,pul biber,kimyon,nane 

Yapılışı:
  • Haşhaşı derin bir kaba alın ve tahin kıvamına gelene kadar sıvı yağ ile inceltin.
  • 1.Yufkayı tezgaha serin.
  • Haşhaşlı sıvı yağ karışımının yarısını yufkanın her yerine gelecek şekilde elinizle sürün.
  • 2.yufkayı üzerine serin.
  • Bıçak ile yufkayı 12 eşit parçaya kesin üçgen olacak şekilde.
  • Diğer kalan 2 yufkayı da bu şekilde hazırlayın.
  • Yeşil mercimeği tencereye alın ve üzerine su ekleyin.
  • Yumuşayana kadar pişirin.
  • Suyunu süzün ve üzerinden sıcak su gezdirerek siyah suyunun geçmesini sağlayın.
  • Zeytin yağını tencereye alın ve kuru soğanı yemeklik doğrayın kavurun.
  • Haşlanmış yeşil mercimek ve baharatları ekleyerek 8-10 dk daha pişirin.
  • Mercimekli iç harcın yarısını kesilen üçgen parçalara eşit paylaştırın ve rulo sarın.
  • Diğer iki yufkaya da aynı işlemi yaptıktan sonra kalan iç malzemeyi de paylaştırın ve rulo sarın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.



16 yorum :

  1. Baharcım ne kadar nefis bir börek bu...Bayıldım..denemek istiyorum ,ama haşhaş ezmezi nasıl,hazırmı bizmi yapıyoruz.beni bir aydınlatırsan sevinirim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize emeklerinize saglik cok güzel görünüyor .Bu bizim yöresel hamur islerinden birtanesi merimekli pogaca .Biz buna agzi acik deriz .Seklini agzi acik sekilde yapariz .

    YanıtlaSil
  3. iç harcına birde kıyma eklersen daha lezız oluyor annem yapıyor bu böreği normalde börekte mercımegı sevmem ama bunun yerı ayrı..
    elıne saglık

    YanıtlaSil
  4. Canım mercimeğe bayılırım börekte çıtır çıtır nefis ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Haşhaş ezmesini nerden buluruz ki acaba Baharcım?
    Böreklerin çıtır çıtır belli :) Harikalar :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık.Ben de iki gün önce saç böreği şeklinde yaptım.Gerçekten nefis oluyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ooooh ooooh yemede yanında yat...
    ellerien sağlık canım...
    kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. YARIŞIYOR ARKADAŞLARIM BU NE LEZZETLER OFFFFF MÜTHİŞ
    :)))

    YanıtlaSil
  9. Cayin yaninda yenecek harika bir börek olmus, ellerine saglik canim...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. ne muhteşem ne leziz bir börek bu.ellerine sağlık.bayıldım.

    YanıtlaSil
  11. haşhaş ve mercimekli içe böreklerde bayılıyorum nefis görünüyor ellerine sağlık:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Çıtır çıtır harika görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Baharcım, bunu bir site komşumuzda yemiştim bir defasında, tadını iyi biliyorum o yüzden:)) Ne kadar tahrik edici ve areka arkaya yedirici bir tadı olduğunu yani.. Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  14. Mmmm hede hashasliyi bayilirim hic hayir diyemem buna ben :)
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  15. yeşil mercimeğe bayılırım,böreğede çok yakışır sanırım,eline sağlık..

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.