9 Mayıs 2012 Çarşamba

Fellah Köftesi



Nasıl güzel bir lezzet anlatamam.

Eskiden de yapardım ama bu kadar lezzetlisini değil.Aldım bulgurun paketini, dayandım Nermin'in kapısına:) 'Hadi Fellah köftesi yap bana diye' Birlikte hazırladık bende bu sayede tam ölçülerini bir kenara yazarak sizinle paylaşmış oluyorum.

Tavsiyem iki kişi ile hazırlayın.Küçük yuvarlandığı için oyalıyor biraz.Ama yemesi çok keyifli :)Sosu nefis, kısaca sizde mutlaka deneyin derim.


Malzemeler:
  • 3 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 yumurta
  • 1 büyük kuru soğan
  • 2,5 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz,karabiber,pul biber,kimyon,nane

Sosu için:
  • 4 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytin yağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 adet domates rendesi
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 türk kahve fincanı nar ekşisi
  • Tuz,karabiber,pul biber,nane

Üzeri için:
  • Maydanoz

Haşlamak için:
  • Sıcak su


Yapılışı:
  • Bulguru yoğurma kabına alın.
  • Üzerine sıcak suyu ekleyin ve 10 dk bekletin.
  • Soğanı rendeleyin ve diğer malzemeleri de ekleyerek yoğurun.
  • Derin bir kaba su doldurun.
  • Hamurdan elinizi ıslatarak mandalina büyüklüğünde koparın
  • Köfte gibi sıkarak küçük küçük parçalar koparın.
  • Daha sonra bu küçük parçaları elinizle yuvarlayın.
  • Un serpilmiş bir tepsiye dizin.
  • Bütün hamuru bu şekilde tamamlayın.
  • Hamura eklenen su dışında su eklemeyin bulgur her eklenen suyu çekecektir.
  • Elinizi ıslatarak küçük parçalar halinde yuvarlamanız yeterli.
  • Tencereye sıcak suyu ekleyin ve fellah köftelerini haşlayın,süzün.
  • Sos için tavaya zeytin yağını alın sarımsakları rendeleyin kavurun.
  • Salçayı domates rendesini ve baharatları ekleyin karıştırın.Suyu ilave edin.
  • Limon suyu ve nar ekşisini de ekledikten sonra bir kaç dakika pişirin..
  • Haşlanan köfteleri sosun içerisine alın 1-2 dk daha pişirdikten sonra servis tabağına alın.
  • Üzerine maydanoz serpiştirerek servis edin.

Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

24 yorum :

  1. ahhhh ahhhh gece gece nasıl canım istedi.Biz Adanada sarmıaklı köfte deriz bu yemeğe
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. nasıl severim ama nasılda gözümde büyüyor yapması (bu arada hiç yapmadım) ellerinize sağlık nefis görünüyor tadını kokusunu hissetim gibi...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nefis olur,bende dün bulgur köftesi tarifi yayınladım:)Bulgurun lezzeti harika çok severim,ellerine sağlık,sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  4. hep biryerlerde yiyorum fakat hiç denemedim. Baharcığım sen bu kadar methettiğine göre benim de denememin zamanı gelmiş demektir. Eline sağlık senin ve arkadaşının. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim yemektir bayılırım. hatta bu aralar çok canım istiyor ama dikkat edeyim diye yapmıyorum. yoksa çok fena yediriyor kendini...arkadaşının ve senin ellerine sağlık canım afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık..çok güzel görünüyorlar. zaten her gün yesem bıkmayacağım bir lezzet.yapanlara ve yiyenlere afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  7. Çok severim ben bu köfteyi hatta bazı yörelerde kürt köftesi deniyor sanırım.Ellerine sağlık bende yapayım yakın zamanda inş..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel gözüküyorlar. Sunumunuz da çok güzel olmuş ayrıca.

    Ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım şahane görünüyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. bir arkadaşımda yemiştim çok lezizdi tarifi hemen arşivledim kesin yapacağım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. En sevdiğim lezzetlerin başında gelir ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  12. gerçekten çok güzel görünüyor.Bizde de çok sevilir.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. lezzetli ve iştah açıcı görünüyor, yalnız biz şeklini bu şekilde yapmayız , biraz daha büyük ve ortasına parmak ile hafif bastırırız :))

    YanıtlaSil
  14. çokk güzell görünüyoorr:)
    ellerinize sağlık baharcım nesrin hanımın ve senin..
    bu ölçülerle ne kadar köfte elde ediyoruz???
    kaç kişilik mesela???

    YanıtlaSil
  15. Özellikle sosunu çok severim.El oyalayıcı olduğundan uzun zamandır yapmıyordum ama görünce dayanamadım.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Canim benim hangine yorum yazayim yine sasirdim cok güzel görünüyor ellerine emeklerine saglik .Resimlerinde cok güzel .

    YanıtlaSil
  17. Bir Adanalı olarak yerel yapılan bu köftenin hamuruna kurusoğan ve nane,sosuna da nar ekşisi konmaz..Görüntüsü çok güzel görünüyor,bazen belki de değişklk yapmak laızm tariflerde:)

    YanıtlaSil
  18. az evvel yaptım nefis nefis nefis oldu... ama irmiğim yoktu onun yerine aynı ölçüde tarhana koydum. orjinal lezzetini bilmiyorum ama bu şekilde çok güzel oldu.. çok teşekkür ederim bu güzel tarif için :)

    YanıtlaSil
  19. Eline sağlık baharcım nefis görünüyor:) sevgiler

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım nefis görünüyor... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Bahar hanım ellerinize sağlık Muhteşem görünüyorlardı dayanamadım ben de yaptım müthiş oldu çok teşekkürler fazla yapıp buzlukta saklayabilir miyiz?
    Müjgan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Müjgan hanım,hafif unlayarak saklama kabına koyabilirsiniz derin dondurucuda saklamak için.
      Sevgiler

      Sil
  22. bigün öncesi yapsam ertesi gün misafirlerime koysam nasıl olur sizce

    YanıtlaSil
  23. Merhaba..fellah kofteyi yaptim fakat lastik gibi oldu neden acaba?

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.