30 Mayıs 2012 Çarşamba

Bulgurlu Ekmek Köftesi


   Şu saat itibariyle dışarıda usul usul bir yağmur var şimşeklerin eşliğinde.Günlerdir beklenen ve bütün işleri erteleten yağmur nihayet İzmir semalarında:)

   Bu nefis köfteleri geçen günlerde Nermin ile yaptığımız meşhur beş çayımız için hazırlamıştım.İnanılmaz güzel oldu.En azından çiğ köfte isteğimizi bastırmış oldu.

   İçinde bayat ekmek var.Ama evde kendi hazırladığım galeta unu ile.Sizde bayat ekmekleri fırınlayıp mutfak robotundan geçirerek galeta unu hazırlayabilirsiniz.

   Bu arada Ekmek Makinesi ile ilgili çok mail alıyorum.Bir sonraki postta kullandığım Ekmek Makinesini sizlerle paylaşmak istiyorum.

   Gelelim tarife,kolay ve lezzetli sizde mutlaka deneyin derim.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 1 yemek kaşığı dolu dolu salça (domates-biber)
  • 2 yemek kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı isot
  • 2 tatlı kaşığı kimyon
  • 2 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı çemen baharatı (karışık baharat)
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 türk kahve fincanı sıvı yağ
  • Galeta unu
  • 5 diş sarımsak
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • Nar ekşisi,1 adet limon suyu
  • Maydanoz

Yapılışı:
  • Bulguru derin bir kaba alın.
  • Üzerine sıcak su ve baharatları ekleyin.
  • 20 dk bekletin.
  • 2 adet kuru soğanı ve sarımsakları rendeleyin.
  • Salçayı da ilave ederek yoğurmaya başlayın.
  • Nar ekşisi ve limon suyu ilave edin.
  • Sıvı yağı ekleyin.
  • 5-10 dk sürekli yoğurun.
  • Galeta ununu ekleyerek çiğ köfte kıvamını almasını sağlayın.
  • 1 su bardağından biraz fazla alıyor,galeta ununu dikkatli kullanın.
  • Kıvamını galeta unu ile ayarlıyoruz.
  • Yavaş yavaş ekleyerek köfte kıvamını yakalayın.
  • En son ince kıyılmış maydanoz ekleyerek köfteleri sıkın.

14 yorum :

  1. eline sağlık mağrifetli hatun :)

    YanıtlaSil
  2. Baharcım İzmir bu sene çok bereketli çekti bende bugün hem çayımı yudumladım hemde yağmuru seyrettim...
    Afiyet şifa olsun ekmek köftesi çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. değişik ve güzele benziyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Galeta unu eklemek iyi fikir :)
    Köfteler çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık olsun...

    YanıtlaSil
  5. Canım çekti eve gidince yapmam lazım.

    YanıtlaSil
  6. merhabalarrr sizi uzun süredir takip ediyorum ve yaptıklarınız harika :)
    size sormak istediğim bir soru var acaba bir eğitim aldınız mı ? bu arda benimde bir blogum var eger yorumlarsanız çok mutlu olurum sizin yorumlarınız benim için çok öenmli sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. Mercimek köftesi gibi ama bulgurlu olani galiba...Mmmm harika görünüyor canim ellerine saglik...Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  8. mmmm süper . en sevdiğim şey. bol yeşilikle lüplüp götürebilirim:)

    YanıtlaSil
  9. Facebook hesabımı ara sıra kullanıyorum fırsat buldukça görüşmek isterim ekledim seni Baharcım hayırlı cumalar dilerim..

    YanıtlaSil
  10. Ayyy çok güzel yapmışsın ellerine sağlık mis gibide koktu....Birkaç tane aldım ellerinei sağlık

    YanıtlaSil
  11. Eğer bizim gibi arada çiğköfte kriziniz tutuyorsa mutlaka deneyin sağolsun Bahar sayesinde yedik harikaydı.. Ellerine sağlık arkadaşımın.

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  14. hiç hayır demem tabağıda alır giderim.
    ellerine sağlık
    :)

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.