9 Mayıs 2013 Perşembe

Vanilyalı Sütlaç



Havaların ısınması ile beraber Sütlü tatlılar daha çok isteniyor bizim evde.Bana göre Sütlaç Sütlü Tatlılar kategorisinin en sultanı.Tabi bana göre:)

Bizim kızlar ile dün aniden bizim malikanede toplanmaya karar verdik.Öğlen 12 gibi kararlaştırınca ikram hazırlamak için pek de vakit yoktu.Bende hemen pratik lezzetli bir şeyler hazırladım.

Havuçlu Bulgur Pilavı,Köz Patlıcan-Biber Salatası-Çemen ve tatlı olarak da Vanilyalı Sütlaç ikram ettim.


Malzemeler:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 3 damla vanilya aroması yada 3 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı su (pirinci pişirmek için)



Yapılışı:
  • Pirinci yıkayın tencereye alın.
  • Üzerine 2,5 su bardağı su ekleyin ve pirinçler pişene suyunu hafif çekene kadar pişirin.
  • Çok az sulu olmalı pirinçler.
  • 1 litre süt ekleyin.
  • Toz şeker ilave edin.
  • Kaynamaya başlayınca nişastayı küçük bir kaseye alın çok az su ile sulandırın.
  • Sürekli karıştırarak nişastayı sütlaca yavaşça ekleyin karıştırmaya devam edin.
  • Bırakırsanız topak topak olur.
  • Vanilyayı ekleyin 1-2 dk sonra ocaktan indirin.
  • Kaselere paylaştırın.
  • Tarçın serpiştirin ve soğuduktan sonra servis edin.

14 yorum :

  1. Hiiim nefis olmus canim sütlacin, ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  2. Oyyy oyyy eşim görmesin tam bir sütlaç aşığıdır .Uzun zamandır yapmadım Canımm eline sağlık olsun sayende hatırladımda eşime tatlı bir süpriz yapacağım:))

    YanıtlaSil
  3. Sütlaç en dayanamadım lezzetlerden biridir. Ellerine sağlık cnm .

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor tarçının kokusunu duydum resmen ellerinize sağlık:):)

    YanıtlaSil
  5. bende çok severim ve biraz katı severim
    bu ölçek nasıl acaba? sanki benim istediğim kıvam gibi duruyor

    YanıtlaSil
  6. mımm.nefis olmuş..bayılırım sütlacın her türlüsüne..

    YanıtlaSil
  7. Ooh ne güzel arkadaşlar, malikaneler, hem lezzetle beslenip, hemde sosyalleşmek bayıldım bu işe :))
    Sevgiler, selamlar canım...

    YanıtlaSil
  8. her türlüsünü kabul ederim sütlacın.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  9. bayılırız...eline sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Off Baharım şimdi bir kasecik olsa da yesem. Ellerine sağlık canım. Ben sütlacı yazın dondurma ile severim:))

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım ...
    Bayılırım sütlaca...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. çok güzel tarifler gördüm ama bunu deneyecem hemen.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.