20 Ocak 2011 Perşembe

Browni Kurabiye-Avcı Böreği-Yoğurtlu Buğday Salatası


Hani bazı lezzetler vardır ya işte öyle "anlatılmaz tadılır".Browni tadında çok güzel bir kurabiye.


Malzemeler:
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal  kabuğu rendesi
  • 2,5 -3 su bardağı un

Şerbeti için:
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 2 çay bardağı su
  • 1 dilim limon

Yapılışı:
  • Önce şerbeti için malzemeleri tencereye koyun ve kaynatın.Soğumaya bırakın.
  • Şerbet soğuk olmalı.
  • Daha sonra kurabiyeler için un hariç bütün malzemeleri karıştırın.
  • 2,5 su bardağı unu yavaş yavaş ekleyin.
  • Az gelirse 1 yemek kaşığı kadar daha ekleyip hamuru yoğurun.
  • Portakal rendesini ekleyin.
  • Yuvarlak şekil vererek fırında hafif üstleri çatlayana kadar pişirin.
  • Dikkat edin çabuk pişiyor.
  • Daha sonra fırından çıkan sıcak kurabiyeleri soğuk şerbetin içine batırıp çıkarın bekletmeyin dağılır.
  • 1 paket çikolata sosunu arkasındaki tarife göre hazırlayın ve soğutun.
  • Servis ederken üzerine çikolata sosu ekleyin.
  • Fıstık yada hindistan cevizi ile servis edin.

Bu nefis börekler Sevgili Ablam'dan tadına bakınca beni mest eden bu börekleri bende bugün kızlara yaptım.

Herkes tarafından çok beğenildi.


Malzemeler:
  • 5 adet yufka
  • 1 adet kuru soğan
  • 200 gr kıyma
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağına yakın ince bulgur
  • Yarım su bardağı ılık su
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağ
  • Tuz                                         
  • Karabiber
  • Pul biber
  • İsteğe bağlı ceviz

Üzerine sürmek için:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağına yakın galeta unu

İçine sürmek için:
  • Sıvı yağ 

Yapılışı:
  • Soğanı zeytin yağ ile kavurun.
  • Üzerine kıymayı ilave edin kavurun.Salçayı ekleyin.
  • Daha sonra bulgur,su ve baharatları da ekleyin ve kısık ateş de bir kaç dakika daha bulgurların şişmesini sağlayın.Varsa ceviz ilave edin.
  • Yufkaları tezgahın üzerine serin.
  • 8'e bölün.
  • Bir tane üçgen yufkayı alın ve üzerine sıvı yağ sürün diğer üçgen yufkayı üzerine koyun.
  • İki kat olması gerekiyor.
  • Daha sonra iç harç koyun börekleri sarın.
  • Bütün yufkaları bu şekil yapın.
  • 1 yumurtayı iyice çırpın.
  • Börekleri önce yumurtaya daha sonra galeta ununa bulayın.
  • Fırında kızarana kadar pişirin.

Hafif ve lezzetli bir salata.


Malzemeler:
  • 2 su bardağı buğday (akşamdan ıslatın)
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 3 diş sarımsak
  • 3 adet salatalık
  • Tuz
  • Yoğurt
Üzeri için: Pul biber ve naneyi yağ ile kavurun servis yaparken salatanın üzerine gezdirin.


Yapılışı:
  • Buğdayların üzerine su ekleyin ve yumuşayana kadar pişirin.Hiç suyu kalmasın.
  • Diğer bir tarafta yoğurt ve sarımsağı karıştırın.
  • Salatalıkların kabuklarını soyun ve minik minik doğrayın.
  • Bütün malzemeleri karıştırın.
  • Üzerine pul biber ile yağ gezdirin.

14 yorum :

  1. hımmm..ne güzel şeyler hazırlamışssın böyle..ellerine sağlık..hepsine bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. bahar hanım bende bayıldım ayol ne guzel blogun var oleeee.Aman bahar resımlerım cok soluk cıkıyo benımya sen nerden ayarlıyorsun resımlerını etıketlı fılan ne guzel duruyo oyle banada yazsana hangı programda duzenlıyorsun resımlerını olurmu sevgıler

    YanıtlaSil
  3. hangisini yazayım canım benim.hepsi harika olmuş amaportakallı ıslak kurabiyeye bayıldım doğrusu.ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  4. SEVGİLİ SÜHEYLA,
    ÇOK TEŞEKKÜRLER.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  5. ASUMAN ABLACIM TEŞEKKÜRLER.NERELERDESİN ÖZLETTİN.
    CANIM GÖRÜŞELİM.ÖPÜYORUM.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  6. SEVDA'CIM ÇOK TEŞEKKÜRLER.DENEMENİ ÖNERİRİM ISLAK KURABİYEYİ.
    SEGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden harika. Hangisine youm yazacagimi sasirdim. Ellerine saglik. Severek yemek yaptigin farkediliyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. canım harika şeyler sunmuşsun yine..
    portakallı ıslak kurabiyeyi hep kakaosuz yapardım kakaolu da deneyeceğim mevsimindeyken her türlü yapalım:)

    YanıtlaSil
  9. hmmm hepsi birbirinden lezziz görünüyor.. islak keki bende denemek istiyorum ama birtürlü kismet olmadi daha :) ellerine yüregine saglik canim .. cici haftasonlari diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. hmmm hepsi birbirinden lezziz görünüyor.. islak keki bende denemek istiyorum ama birtürlü kismet olmadi daha :) ellerine yüregine saglik canim .. cici haftasonlari diliyorum..

    YanıtlaSil
  11. Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. Ama portakallı ıslak kurabiyelere bayıldım:))

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten hepside birbirinden nefis ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. SEVGİLİ NESRİN,MUTFAK BENİM HER ŞEYİM.
    GERÇEKTEN ÇOK SEVEREK YAPIYORUM.TEŞEKKÜRLER.SEVGİLERİMLE...



    SEVGİLİ DENİZ'CİM ÇOK TEŞEKKÜRLER.
    BENDE SADE OLARAK DENEMEYİ DÜŞÜNMÜŞTÜM :))
    SEVGİLERİMLE CANIM...



    SEVGİLİ HASRET'CİM DENE BENCE DE.TEŞEKKÜRLER.MUTLU BİR HAFTA SONU DİLİYORUM BENDE..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  14. merhaba,arkadaşım ellerine sağlık hepsi nefis olmuş.kurabiyeyi en kısa zamanda deneyeceğim.böreğin tadını biliyorum çok güzel oluyor.sevgilerimle,hoşçakalın.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.