20 Şubat 2014 Perşembe

Patatesli Baharatlı Ekmek


Bir kaç gündür harika bir hava var.Kış gelmeden sanırım bahar geliyor.Böyle güzel havaları mutlaka değerlendiririz.

Çayımızı termoslara hazırlardık mı oturduğumuz sitenin bahçesinde epey bir keyif yapıyoruz.Bende çay keyfimizin yanına hazırladım bu enfes ekmekleri.Pek bir beğeni aldı.

Deneyip beğenmeniz dileğiyle.


Malzemeler:

  • 400 gr haşlanmış ezilmiş patates
  • 1 adet kuru soğan
  • Yarım su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağından 2 parmak fazla sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 paket instant maya
  • 1 yumurta akı
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 5 su bardağı un

Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • Keten tohumu-Susam-Çörek otu-Haşhaş Tohumu

Yapılışı:
  • Sıvı malzemeleri derin bir kaba alın karıştırın.
  • Haşlanmış patatesleri püre halinde ekleyin.
  • Yumurta akını-tuz ve baharatları ilave edin.
  • Kuru soğanı çok ince yemeklik doğrayın ve ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilavesi ile birlikte mayayı ekleyin.
  • Yoğurmaya başlayın.
  • Az ele yağışan yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • 30 dk mayalanması için ılık bir ortamda bekletin.
  • Hamurdan portakal büyülüğünde bezeler hazırlayın ve yağlı kağıt kaplanmış kalıplara koyun.
  • Ben yapışmaz küçük kek kalıpları kullandım.Buradan bakabilirsiniz.
  • Üzerine yumurta sarısı sürün.
  • Keten tohumu,susam,çörek otu,haşhaş serpiştirin.
  • 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • Dilerseniz hamuru büyük bir tepside de pişirebilirsiniz.

7 yorum :

  1. Harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. evet havalar yazdan kalma gibi bende çok özleidm dışarı çıkmayı
    ekmek çok güzel görünüyor dışarda da ne güzel gider elinize sağlık sevgiler.....

    YanıtlaSil
  3. Baharcım bakmaya doyamıyorum yahu muhteşem, süper, şahane :)) ellerine sağlık canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  4. Firdevs
    Evet,harika görünüyor gerçekten. Ama ben bu eziyete daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum😔
    Rejimdeyken öyle poğaçalar,ekmekler,kurabiyeler 😭😭😭
    Patatesli ekmeği çok duydum ama bana nedense hiç cazip gelmiyordu. Ama bu haliyle harika 👍
    Mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Nefiss kabarmışlar.

    YanıtlaSil
  6. mis gibi kokmuştur ev pişerken ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.