30 Ekim 2012 Salı

Pastane Poğaçası



Yeni bir haftadan herkese merhaba.6 günlük bayram tatilinden sonra eşler işe çocuklar ise okula başladı bugün.Bizlere de sanırım ev temizliği kaldı.

Nasıl geçti bayramınız?Kavurmalar,tatlılar yendi geldi kilolar galiba.Her zaman bayram olmuyor değil mi bakın keyfinize.Şayet ben öyle yaptım.Her kurulan sofraya oturdum diyebilirim.:)

Bugün sizlerle gerçek Pastane Poğaçası'nın tarifini paylaşmak istiyorum.Umarım beğenirsiniz.

Mutlu ve keyifli bir hafta diliyorum.

Malzemeler:

  • 1 adet yumurta
  • Yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 dolu tatlı kaşığı ınstant kuru maya
  • Çeyrek tatlı kaşığı mahlep
  • 150 gr yumuşak margarin
  • Çeyrek (1/4) su bardağı su 
  • 2-5 su bardağı un
İç Malzemesi için:
  • 125 gr rendelenmiş tulum ve kaşar peyniri
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 fiske toz şeker




 Kaynak: 40fırınekmek.com
 Fotoğraflar: 40fırınekmek.com

Yapılışı:
  • Un,tuz,şeker ve mahlebi derin bir kaba alın karıştırın.
  • Su,yumurta ve margarini ekleyin.
  • 7-8 dk kadar yoğurun.
  • Ele yapışan bir kıvamda olacak ama yoğurdukça hamur toparlanacak.
  • Hamuru ağzı kapalı bir kaba alın ve 1 saat mayalanması için ılık bir ortamda bekletin.
  • İyice unlanmış zeminde 12 eşit parçaya ayırın.
  • Bezeleri tezgahın üzerinde yuvarlayarak düzgün yuvarlaklar oluşturun.
  • Her bir bezeyi el ayanızla  hafifçe yassılatıp üstlerine içi koyun.
  • Hamuru resimdeki gibi iki elinizle ikiye katlayıp elinizin ayası ile üstüne bastırın.
  • İyice yağlanmış tepsiye dizin 30 dk ılık bir ortamda tekrar mayalanması için bekletin.
  • Şekerle çırpılmış yumurta sarısını yumuşak hareketler ile poğaçalara sürün.
  • Önceden ısınmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dk yada üzerleri kızarana kadar pişirin.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

23 yorum :

  1. 40fırınekmek'in tarifleri çok hoş, bu tarifi ben de onlardan almıştım, nefis oldu gerçekten.
    Ellerine sağlık Bahar.
    Yedik yedik tabi yemez miyiz :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçek pastane poğaçası olmuş kırk fırının tariflerinden bende not almıştım deneyemedim aklıma düşürdün ellerine sağlık Baharcığım sevgiler bizden...

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık
    bayram sevdiklerimizle güzel nice bayramlar geçirmenizi dilerim

    YanıtlaSil
  4. ben de aynen senin gibi yaptım baharcığım. zaten bizim oralarda adettir sofraya mutlaka oturulur. artık eşim bile alıştı buna 10 seneden sonra "_bizi bu defalık mazur görseniz " gibi laflar etmiyor.
    neyse canım eline sağlık fotolar çok açıklayıcı olmuş. sevgiler tatlım öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel kabarmışlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Pufuduk pufuduk mis gibi kabarmışlar..Ellerinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ufff mis mis mis harika görünüyorlarr malesef bana yazsak ama kokusunu alip cikayim dedim :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  9. bende yapmıştım bu tarifi

    harika oluyor gerçekten

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuşlar...

    YanıtlaSil
  11. Bencede cok güzel resimlerde pogacada cok güzel görünüyor ellerine emeklerine saglik canim hayirli aksamlar

    YanıtlaSil
  12. canımcım ellerie sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. offf offf offf harika görünüyorlar.çayla ne güzel giderdi. ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  14. Bahar hanim misafirden bi gun once bayatlarmi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynı gün daha iyi,yada dondurucuya kaldır çıkarınca mikrodalgada ısıt
      sevgiler

      Sil
  15. Bahaaaar..denedim ve gercekten bir an TR´de bir pastaneden alinmis zannettim. Cok tesekkürler paylasim icin, bizim gibi gurbettekilere cok faydali oluyor böyle tarifler..hasret gideriyoruz resmen..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Ben de bu tarifi yaptım az once afiyetle yedik gercekten cok guzel oldu.mahlep yerine yaklaşık 1caybardagi sut koydum.eşimle hepsini bitirdik daha olsa yine yerdim tarif icin teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim,hamur işlerinde en iyi tutturabildigim pastane pogacasiydi ama yumurta dokunuyor diye en son pogaca üstüne yumurta yerine kullandığım alternatiflerlede tadı olmayınca bırakmıştım pogaca aşkını tıpkı diger yumurtalı seyler gibi...dün tarifinizi resimleri görünce canim istedi iyikide yapmisim az yumurta bol susam corekotu koydum tadını yumurtayı hissetmedim lop lop yedim :)

    YanıtlaSil
  18. Nimet için o kelime çok yanlış,becerememiş olabilirsiniz,40fırın ekmek sitesinin garanti tariflerindendir.

    YanıtlaSil
  19. cok gecmeden sertlesiyor felaket oldu tadida güzel degil bosuna ugrasmayin

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.