21 Haziran 2012 Perşembe

Çikolatalı Mısır Gevrekli Kurabiye



Çay davetinin favorilerinden.Tarif ısrarla istenilince daha fazla bekletmek istemedim.Siz de mutlaka denemelisiniz.


Malzemeler:
  • 250 gr yumuşak tereyağ
  • 2,5 su bardağı buğday nişastası
  • Aldığı kadar un 2 su bardağından biraz fazla
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu

Bulamak için:
  • Karamelli mısır gevreği
  • 1 kutu çokokrem
  • Sıvı yağ (1 kaşık)

Yapılışı:
  • Yoğurma kabına tereyağ,buğday nişastası,pudra şekeri,yumurtayı alın.
  • Malzemeleri karıştırın.
  • Vanilya ve kabartma tozu ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek kurabiye hamurunu hazırlayın.(Yumuşak bir hamur)
  • Küçük parçalar koparın yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • 180 derece fırında pişirin.
  • İçinde nişasta olduğu için rengi çok değişmiyor pişerken dikkat edin.Beyaz kalıyor.
  • 1 kutu çokokremi ocakta yada mikrodalgada eritin.Çok az sıvı yağ ekleyin.
  • Fırından çıkan kurabiyeler soğuduktan sonra çikolataya daha sonra mısır gevreğine bulayın.
  • 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis edin.

16 yorum :

  1. Çok değişik güzel bir tarif, tadını merak ettim deenemem lazım:) Ellerinize sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok farklı bir tarif, oldukça başarılı buldum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor canım eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. ELİNE SAĞLIK CANIMM :) O KADAR ÇOK GÜZEL TARİFİN BİRİKMİŞ Kİ TEK TEK YAZIYORUM VE SABIRSIZLANIYORUM MUTFAĞA GİRMEK İÇİN :))

    YanıtlaSil
  5. Baharm hayırlı cumalar. Kurabiyeler nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım yapmıştı geçenlerde yedim. Lezzetli gerçekten.

    Ellerine sağlık tatlım.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Bu güzel paylaşım için çok teşekkür ederim. Elinize emeğinize klavyenize sağlık. Blogunuzu yakından takip ediyorum. Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  8. merhabalar
    ben bu tarifi un kullanmadan sadece nişastayla yapıyorum. unlusunuda denedim fakat bence kesinlikle nişastalı muhteşem tavsiye ederim ;)
    ellerinize sağlık , iyi günler

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir kurabiye..elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım...
    bu tatlı çok ama çooook güzele benziyor...
    valla canım çekti...
    sen en iyisi benim yerime de yee :))
    kocaman sevgiler...
    güzel haftasonları diliyorum...

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık harika...

    YanıtlaSil
  12. Süper görünüyor,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    HARİKA LEZZETLER YAPMIŞSIN..
    BEN NELER KAÇIRMIŞIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKASIN...:)))

    YanıtlaSil
  14. Kurabiyeye bayılırım, bi de o kadar güzel gorunuyorlar ki, insanın canının çekmemesi imkansız.
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. çok güzel ya bayıldım ben bu tarife özlem

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.